F!owerpower Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hei! Jeg spørr rett og slett på dette forumet for en vennine av meg, hun sliter med en del problemer og ser det vanskelig og følge klasseromsundervising, og være i en stor gruppe med elever, hun er sosial av seg så det er ikke det som er problemet. Spørsmålet er om det er noe hun kan gjøre istedenfor og gå vgs, hun går på medier og kommunikasjon nå og er jo ei smart jente med egentlig store krav til hva hun vil bli. Noen annen måte enn vgs for og få generell studekomp? evnt noen som har erfaring med dette eller har prøvd?? Hørt om noen privatist greier, men hun er altså 17, så hu har rett på vgs opplæring.. Håper på svar! Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ren nysgjerrighet ... Hvorfor fungerer hun ikke i en vanelig klasse? Lenke til kommentar
F!owerpower Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Hun fungerer fint der sånnsett, men pga mange psykiske og personlige grunner ser hun det best om hun kan jobbe hjemme,og får en helt annen konsentrasjon der. det har med de forskjellige problemene og gjøre. vet du noe om dette og kan gi ett svar på spm mitt? Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Tror det er mulig. Googlet det, var da Sonans som kom først opp: "Nettgymnaset" Finnes sikkert en del andre tilbud også. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ja det er fullt mulig, mange av privatskolene som tilbyr vgs undervisning avslutter fagene sine med privatisteksamen. Men husk at for enkelte fag som kjemi og fysikk må labrapporter fremvises. Lenke til kommentar
F!owerpower Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Ok, men så det er fullt mulig for hun og få generell studiekomp sånn at hun kommer inn på evnt høgskoler senere selvom hun tar vgs som privatist altså IKKE går på VGS men går på vgs hjemme, på datan for og si det sånn? trodde flere hadde gjort dette viss det var mulig, ikke at det ikke er mulig, for det er det jo ser d ut til... men rart ikke det er mange andre som gjør det. Selv trives jeg best i klasserom, med medelever, liker det sosiale best takk for svar! og kom gjerne med flere! Endret 26. august 2010 av F!owerpower Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Du kan ikke bare sitte på dataen, du må faktisk ta eksamene også. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Det er mulig men det er veldig krevende. Endret 26. august 2010 av Blåbær Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Det finnes jo mange forskjellige nettskoletilbud, blant annet også nettsolen i Rogaland, som jeg tror er gratis. Skulle tro at den ideelle løsning var om man slo seg sammen en gruppe på 4-5 personer, slik at studiet ble til et "teamwork" for ellers så må det da bli litt ensomt. http://www.nirog.no/index.php?dev=1 Kjenner ikke til hvilke nettskoler som eventuelt har media og kommunikasjon. Endret 27. august 2010 av arne22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå