Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatist? ett annet alternativ FOR vgs?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg spørr rett og slett på dette forumet for en vennine av meg, hun sliter med en del problemer og ser det vanskelig og følge klasseromsundervising, og være i en stor gruppe med elever, hun er sosial av seg så det er ikke det som er problemet. Spørsmålet er om det er noe hun kan gjøre istedenfor og gå vgs, hun går på medier og kommunikasjon nå og er jo ei smart jente med egentlig store krav til hva hun vil bli. Noen annen måte enn vgs for og få generell studekomp? evnt noen som har erfaring med dette eller har prøvd?? Hørt om noen privatist greier, men hun er altså 17, så hu har rett på vgs opplæring.. Håper på svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun fungerer fint der sånnsett, men pga mange psykiske og personlige grunner ser hun det best om hun kan jobbe hjemme,og får en helt annen konsentrasjon der. det har med de forskjellige problemene og gjøre.

vet du noe om dette og kan gi ett svar på spm mitt?

Lenke til kommentar

Ok, men så det er fullt mulig for hun og få generell studiekomp sånn at hun kommer inn på evnt høgskoler senere selvom hun tar vgs som privatist altså IKKE går på VGS men går på vgs hjemme, på datan for og si det sånn? trodde flere hadde gjort dette viss det var mulig, ikke at det ikke er mulig, for det er det jo ser d ut til... men rart ikke det er mange andre som gjør det. Selv trives jeg best i klasserom, med medelever, liker det sosiale best :p

takk for svar! og kom gjerne med flere!

Endret av F!owerpower
Lenke til kommentar

Det finnes jo mange forskjellige nettskoletilbud, blant annet også nettsolen i Rogaland, som jeg tror er gratis.

Skulle tro at den ideelle løsning var om man slo seg sammen en gruppe på 4-5 personer, slik at studiet ble til et "teamwork" for ellers så må det da bli litt ensomt.

http://www.nirog.no/index.php?dev=1

Kjenner ikke til hvilke nettskoler som eventuelt har media og kommunikasjon.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...