DesertGlow Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg har et behov for å bytte ut en eldre harddisk, og det er selvsagt den som Windows ligger installert på. Av ren latskap har jeg ikke verken lyst eller behov for en clean install - og lurer på om det finnes noen mulighet til å clone en windows-installasjon over på en ny og større harddisk? Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Angående OS'et, er det 32 eller 64 bit ? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 64 bit. Utgjør det noen forskjell? Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Ja det gjør det. Kan du legge ut bilde av diskbehandlingen på den disken du skal klone ifra ? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Sitter ikke på den nå, men OS ligger på 2. del (1. del er noe OEM-skit jeg klarer meg uten) av en partisjonert disk på 250 GB - på en PC med et par ekstra disker. Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Ok, jeg er fortsatt usikker på om du kan nøye deg med å kun klone den partisjonen som OS'et er på. Det finner vi nok ut av etter hvert. Jeg bruker Paragon partition manager til å klone. Du kan laste ned programmet her _____ Slik bruker jeg programmet : 1 : Viser hvordan det er i diskbehandling, før jeg starter opp programmet. Jeg kloner ifra disk 0 til disk 4. 2 : 3 : Trykk på "Next" 4 : Jeg velger her disk 4. 5 : 6 : 7 : 8 : Jeg brukte i underkant av 10 minutter på det hele. 9 : Kloningen er nå ferdig. Jeg hadde allerede gjort dette en gang tidligere (helt til venstre). Endret 24. august 2010 av johome Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Personlig bruker jeg Acronis True Image Home 2010, og har klonet flere disker de to siste ukene (systemdisker) og det funker utmerket. Samme om du har 32bit eller 64bit, spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå