GoldenHymn90 Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hei, jeg har en Acer 5810 med ekte Windows 7 Home Premium. Nå vil jeg gjerne ta en clean install av pc-en, men jeg finner ikke igjen install-cd-en. Så nå har jeg lastet ned en engelsk versjon av Windows 7 Home Premium, men så lurer jeg på om det er mulig å bruke min norske produkt-id når jeg installerer denne engelske versjonen? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Ja det skal funke greit det, men det er jo risky å bruke piratkopi da. Du kan jo få med så mye rart på den platen, og når du har ekte lisens, er det jo bare dumt. Ingen du kjenner som har en Windows 7 plate liggende? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis navnet ACER vises på lisensklebelappen må du ha en ACER-utgave av operativsystemet for at lisensnøkkelen skal virke. Står det bare OEM må du ha en OEM-utgave. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis navnet ACER vises på lisensklebelappen må du ha en ACER-utgave av operativsystemet for at lisensnøkkelen skal virke. Står det bare OEM må du ha en OEM-utgave. Ikke helt riktig, du kan aktivere en COA nøkkel som tilhører Acer på en Acer pc der du har brukt en vanlig Windows 7 plate, som ikke tilhører Acer. Men du må ringe inn for å aktivere. Dette har jeg selv testet på en Acer pc, så vet det funker. Jeg brukte en av mine Win7 plater brent ut av .iso fil jeg har fra MSDN kontoen min. Så den har ingen ting med Acer å gjøre. Men om du skal ha sertifikatet med, og bruke OEM-SLP nøkkelen (men den står ikke under pcen) så må du bruke original Acer recovery platen. Men da trenger du heller ikke å aktivere, for det går da automatisk. (Slic 2.1 i BIOS + Acer sertifikat + Acer OEM-SLP nøkkel = aktivert) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå