Gå til innhold

Radeon 9500 pro flimmer

BePe

Anbefalte innlegg

Har ett Sapphire radeon 9500 pro. Får ikkje kortet te å virka sånn det ska, refresh raten går ikkje høgare enn 60Hz. Har flasha biosen, den på 3dchipset. Noen som har hatt samme problem?? E sinsykt irr med 60Hz, ganske så grusømt for øynene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje sikker, flasha me ei gong. E fornøyd med OC, core 375 mem 315, men eg klare ikkje sitta lenge med pcen. Blir heilt gal. Eg kan stilla skjermen til 1152*864 i 100Hz ingenting skjer, i innstillingane står det 100Hz, men på innstillingane på skjermen står det 60Hz og det flimmre som..

Lenke til kommentar

Vet du om det er mulig å flashe tilbake til vanlig bios? Det har kansje noe for seg...

Forresten, hvis jeg fjerner "hide modes my monitor cannot display"-boxen, kan jeg uten problemer kjøre opp til 120 hertz. Hvilken skjerm har du?

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problemet med mitt Sapphire 9500 128mb DDR for en tid tilbake.

Jeg ble vanvittig irritert over all flimmringen, og jeg har faktisk prøvd 3 forskjellige Sapphire-kort bare for å se om dette går igjen...

Og det gjorde det så absolutt! Jeg skrev en to-siders mail til komplett.no og sa at dette ville jeg ikke ha.

Mange spill virket heller ikke som de skulle, og mitt gamle gf2 64 mb sd-ram var raskere enn dette.

SYKT

Lenke til kommentar
Har ett Sapphire radeon 9500 pro. Får ikkje kortet te å virka sånn det ska, refresh raten går ikkje høgare enn 60Hz. Har flasha biosen, den på 3dchipset. Noen som har hatt samme problem?? E sinsykt irr med 60Hz, ganske så grusømt for øynene.

Hadde også dette "problemet".

Har du installert ATI control panel? Du finner dette på www.ati.com, og det skal installeres etter driverne. Hvis du går på oppsettet for visningsenhet her kan du stille inn maxfrekvensen. Etter å ha valgt denne (eksempelvis da 85), så går du på den vanlige greia hvor du stiller frekvensen til skjermen. Etter dette vil 85 Hz faktisk være 85 Hz, og ikke 60 Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...