Gå til innhold

Hjelpe meg med instillinger? for ovekllokking?

Anbefalte innlegg

Jeg har en amd 2000+ prosessor og 1024mb ram,men ønsker å overklokke litt. noen som kan hjelpe meg med instillinger i bios? hva ting skal stå på .Har MSI hovedkort, men fuzzy logic som følger med overklokker den ikke,den jobber bare lenge før den restarter... jeg vet ikke hvordan jeg gjør dette jeg da. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en amd 2000+ prosessor og 1024mb ram,men ønsker å overklokke litt. noen som kan hjelpe meg med instillinger i bios? hva ting skal stå på .Har MSI hovedkort, men fuzzy logic som følger med overklokker den ikke,den jobber bare lenge før den restarter... jeg vet ikke hvordan jeg gjør dette jeg da. :shrug:

fsb påvirker hk, cpu, minne, agp, og pci og har dermed størst betydning for hastigheten på hele pc, multiplier er som å bruke høyt turtall på en bilmotor (=cpu), det går veldig fort dersom fsb (=giret) også er satt høyt.

lønner seg ikke å ha høyere agp hastighet enn 68MHz og pci til 34MHz, kan du låse disse er det ingen grenser (bortsett fra minnet, hovedkort og cpu og kjøling da...).

I bios må du lete etter frekvens til "bus". still den forsiktig opp ,men husk agp og pci hastigheten , de står på samme sted der du stiller bus hastighet.

AMDturbo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...