Gå til innhold

Hva er galt med grafikk-kortet mitt (bilde)

G4RM

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et demo-brukt grafikkort (ASUS EAH4850) til min 2006 Dell Dimension 9150 i et forsøk på å blåse litt nytt liv i den.

Imidlertid fungerer dette svært dårlig.

Jeg får noen merkelige mønstre på skjermen. Jeg antar det enten er manglende kompabilitet, for lites størm fra PC'en (375 W power) eller noe feil med kortet.

Er det noen som kjenner igjen dette mønsteret og kan tipse om hva feilen kan være

20100823_FraX10mini_5181.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som artifacts, dette kommer som regel pga et defekt skjermkort.

Du kan teste med en større psu (får kortet for lite strøm eller ustabil spenning kan dette være et resultat) men jeg tror nok at kortet er sannsynligvis defekt.

Se etter om du får det samme under oppstart.

Lenke til kommentar

Mulig 4850 bare har en plugg?

Jeg kan bare finne en plugg, i enden av kortet.

Har også forsøkt å koble fra alt annet enn main-board, én HD og grafikk-kortet, men samme symptoner.

PC'en har en power oppgitt til 375 W. Det er vel ikke det kraftigste, men burde den ikke klare å dra en minimumskonfigurasjon uten stor belastning av grafikk?

Lenke til kommentar

testet med nyeste driver?

Hehe, jepp ;)

Ingen som "kjenner igjen" mønsteret?

Om det er mistanke om for lite strøm kan jeg sikkert kjøpe ny power, men det virker som meningsløst om det likevell er feil på kortet.

Lenke til kommentar

Svarte deg jo tidligere, det ser ut som grafiske feil (artifacts) , noe som er tegn på defekt skjermkort (enten defekt gpu eller minne) , men det finnes jo en mulighet at dette er forårsaket av at kortet får for lite strøm (men da burdet det egentlig ikke virke).

Lenke til kommentar

Svarte deg jo tidligere, det ser ut som grafiske feil (artifacts) , noe som er tegn på defekt skjermkort (enten defekt gpu eller minne) , men det finnes jo en mulighet at dette er forårsaket av at kortet får for lite strøm (men da burdet det egentlig ikke virke).

OK.

Hadde håpet på at det kom andre, bastante meninger om at det var for lite strøm, for svak CPU, for lat ram eller for trang I/O ;)

Er det ev noen i Oslo-området som kan tenke seg å teste kortet for meg om jeg sender det eller leverer på døra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...