Gå til innhold

AMD - 10.000kr - gamer pc

Anbefalte innlegg

Hei alle pc entusiaster!(antar folk på dette forumet er det)

Skal konfimeres om rundt 2 uker og skal bruke 10000,- på en gamer pc, å da trenger jeg selvfølglig litt hjelp :roll:

Krav:

AMD prossesor

Skjerm(har mus, tastatur, headset og høytalere)

kjøre starcraft 2 på nesten max

kjøre bfbc 2 på nesten max

max pris 10.000 kr

EDIT!!!!

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=828865&su=F0F30A5F-F6EF-493B-A3D6-B76C6BD56408

Noen som kan gi tilbakemelding på den der som jeg har satt sammen ?: D

Kabinettene det står mellom er:

[Fractal Design Define R3 Black Pearl] eller [HAF 922]

Vis noen klarer å lage en slik pakke fra kun en norsk nettbutikk ville jeg verdt utrolig takknemelig!

Mvh,

Adrian

Endret av 95adrian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei!

Har satt opp et lite oppsett til deg her. Skjerm får du nesten velge selv :)

https://prisguiden.no/profil/lister/116775

Komplett og Abbo ser ut som de biiligste alternativene.

Denne har muligheten til å oppgradere til enda et 5850 kort ved senere annledning.

Powercolor PCS+ 5850 er et bra kort :)

hvordan vil en AMD Phenom II X4 965 Black Edition gjøre d ifh til den 6kjerners prossesoren ?

Endret av 95adrian
Lenke til kommentar

blir litt dyrt når skjer kommer i tilleg da 10k er en max pris ''/

Men den så veldig kraftig ut ; ) noen som kan si om d er veldig dumt å basere seg på AMD? (fleste parten går jo for intel..)

Godt spørsmål. Dette er noe jeg også lurer veldig på.

Har selv hatt AMD siden min første pc jeg kjøpte etter konfirmasjon, men er nå på vippen til å slå meg til ro med mitt Intel oppsett som jeg skal kjøpe om en stund.

AMD skal visst nok være godt nok til gaming, derfor er jeg veldig usikker på om mitt valg (i7 930) er verdt pengene da min pc skal brukes til gaming.

Noen som har erfaring med AMD vs. Intel innenfor gaming?

F.eks dersom alt er likt i to pcer bortsett fra prosessor (AMD Phenom II X6 1055T vs. Intel i7 930). Hvor stor ytelsesforskjell er det snakk om?

Lenke til kommentar

blir litt dyrt når skjer kommer i tilleg da 10k er en max pris ''/

Men den så veldig kraftig ut ; ) noen som kan si om d er veldig dumt å basere seg på AMD? (fleste parten går jo for intel..)

Godt spørsmål. Dette er noe jeg også lurer veldig på.

Har selv hatt AMD siden min første pc jeg kjøpte etter konfirmasjon, men er nå på vippen til å slå meg til ro med mitt Intel oppsett som jeg skal kjøpe om en stund.

AMD skal visst nok være godt nok til gaming, derfor er jeg veldig usikker på om mitt valg (i7 930) er verdt pengene da min pc skal brukes til gaming.

Noen som har erfaring med AMD vs. Intel innenfor gaming?

F.eks dersom alt er likt i to pcer bortsett fra prosessor (AMD Phenom II X6 1055T vs. Intel i7 930). Hvor stor ytelsesforskjell er det snakk om?

det er billigere hovedkort også for AMD, corssair IV(1495,-) f.eks som er top modelen med AM3 kan sammenlingnes med intel hoved kort til 2500,-

Lenke til kommentar

men glem d der, kan noen gi meg litt feedback på hva denne rig'en vil klare? :!:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=828865&su=F0F30A5F-F6EF-493B-A3D6-B76C6BD56408 :love:

Gå for en større strømforsyning og helst ett ATI kort, ettersom hovedkortet ikke støtter SLI men bare CROSSFIRE. Da kan du sette inn ett til kort når ytelsen ikke strekker til.

Endret av Marulven
Lenke til kommentar

Er allerede på utkikk etter bedre PSU da jeg tenkte på d mens jeg satt opp pakka :roll:

Ingen av dem ATI korta kan holde meg til budsjette og yte bedre da :hmm: , åpen for tips da.

hovedkorte skal jeg ha da en kompis har d og er VELDIG fornøyd.

Hvordan ville denne pc'en kjørt bfbc 2 og starcraft 2 evt. medal of honor(ute om ca 5 uker)?

Endret av 95adrian
Lenke til kommentar

Antialiasing tør jeg spørre hva det er?

En ting til, vis jeg putter inn en bedre psu, vil dette være en sikklig gamer pc som vil klare det meste av dagens marked og klare seg 1-2 år med det meste ?

EDIT: Googla det :p

''www.justfuckinggoogelit.com'' :tease:

Endret av 95adrian
Lenke til kommentar

Bytt til GTX 460 1GB versjonen, eller til (dyrere) Radeon HD 5850. Siden du har AMD CPU og HK bare støtter crossfire.

PSUen din er kanskje litt svak med tanke på fremtiden. Skal du kjøre en maskin med to skjermkort senere trenger du mer watt.

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

tenkte å bil å innvistere i et sikklig kort, og prisene er sikkert bedre, så d korte er kun for en kortere periode. vil ikke det klare seg bedre en et HD 5770? og er d mye greier å fjerne den gpu'en jeg har og skaffe et ATI kort om et år? vil det jeg har valgt klare seg et år med god grafikk?

gikk for denne PSU'en i stede:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347165

Endret av 95adrian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...