Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig oppstart + bluescreen

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden startet dette plagsomme fenomenet og det ser ut til å hoppe av og på etter humøret til PC'en.

La oss starte, jeg har hatt denne Laptopen siden mai, 2009, og har hatt noen problemer men de forsvant når jeg installerte Win 7 i november, etter det har det fungert som en drøm inntil jeg kom hjem fra ferie i starten av august. Sånn ca. 2 min etter innlogging avsluttes alle overfladiske programmer som Utorrent, Firefox eller Steam. Explorer.exe og alt som får operativsystemet til å fungere å holder meg pålogget funker fortsatt. Deretter kan jeg gjøre hva jeg vil en liten stund og etter kanskje 15 min får jeg blue-screen.

Alt vanlig blue-screen info står der med feilmeldingen:

*** STOP: 0x0000001E (0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000

Deretter starter den å dumpe fysisk minne.

Etter å søkt litt rundt med 0x0000001E har jeg funnet enkelte sider som mener de kan hjelpe, men med forskjellige diagnoser. Det er folk som har hatt problemer med denne meldingen mens de setter opp Windows XP, andre sier man skal kjøre en registry-cleaner og i en annen sa de det var et problem med drivere og/eller hardware.

Så jeg kjørte PC'n i sikker modus og gikk igang med å betale for RegCure og fikset alle de 1.1k problemene de møtte på, også gikk jeg inn på HP Support, fant min modell og gikk igang med å oppdatere alle drivere(noen mislykte, pga. det ikke var kompatibelt med windows 7 64bit, selv om jeg valgte det som operativsystem)

Etter alt dette fortsetter det fortsatt.

Men ettersom at går litt av og på når dette skjer skal jeg prøve å defragmentere disken og diagnostisere det neste gang. Jeg har også slått på boot-logging, får å se hvilke drivere som feiler når den krasjer.

Men om det er en sjanse for at dette ikke hjelper, så hadde andre framgangsmetoder vært topp. Hvis det er noen som har en kunnskap til denne spesifikke feilmeldingen og vet hvordan det kan fikses ville det vært til stor hjelp.

Takk for hjelpen.

Endret av Notil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har blitt litt lurt av RegCure, siden du har kunnet gjort samme jobben gratis med CCleaner.Har du kjørt en minnetest på pcen? Gjør dette aller først ved å laste ned fra http://www.memtest.org/ og kjør den enten på usb minnepinne eller cd / dvd fra oppstart.Du bør ha null feil, si ifra her etterpå (ca 2 - 4 timer minimum på 2GB , opp til 8 timer med 4 - 8GB minne).

Lenke til kommentar

Startet memtesten før jeg dro på skolen, når jeg kom tilbake sto det:

*** Pass completed. No errors. Press ESC to complete ***

Skal se om jeg får til flere muligheter når jeg kommer hjem igjen, skal ihvertfall defragmentere disken.

Lenke til kommentar

Bra du fikk tatt memtest, da har du utelukket minnet.

Da bør vi få sjekket resten av komponentene, så jeg anbefaler en stresstest av cpu :

Personlig bruker jeg Occt Perestroika og kjører Linpack testen i 1 time, går også ann å bruke Prime95 og kjøre denne i noen timer også.

Lenke til kommentar

Kjørte OCCT i sikker modus for PC'en hadde ikke greid og holdt ut i en time, men enkelte komponenter som Shadowing ble disablet da.

Jaja, testen fullførte og det sto "Test Completed. No errors." eller noe lignende.

Er det mulig å defragmentere disken i sikker modus?

Edit: Okey, jeg kjørte den i normal modus og det gikk som det pleier, men mens jeg veldig optimistisk prøvde å kjøre OCCT normalt leste jeg i ntbtlog.txt for å se hvilke drivere som feilet når bluescreen slo inn, noen av de siste driverne hadde stikkord som battery og siden jeg nylig hadde et problem med strømledningen og batteriet (jeg kjøpte ny strømledning til 699 kr) så jeg gikk igang med å koble til batteriet igjen (ja, jeg tok det ut) også dro jeg på trening. Da jeg kom hjem var OCCT-testen ferdig og det hadde ikke skjedd noe bluescreen, men sekundet jeg klikket på OCCT på taskbar'n fikk jeg bluescreen.

Why is that?

Endret av Notil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...