Exycutez Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Da jeg skulle prøve mitt skjermkort (som jeg trur er ødelagt men skulle alikevell teste)i en kamerat sin pc skjedde det noe med pcen hans. Vi fikk ikke akkurat prøvd det i det hele tatt. Han hadde nemlig bare en strømkabel på sin PSU. Så vi fikk bare tatt hans ut og satt mitt i PCI sporet før vi merket det. Så da når vi satt tilbake hans skjermkort (det orginale i hans pc) og slo på pcen skjedde problemet. Det som skjer er at alt booter og alt surrer og går, men da wondows xp loading screen kommer varer denne helt til man eventuelt slår av knappen bak. Det skjer altså ingen ting da man venter i enten 1 eller 20 minutter. "progress" baren fryser ikke men fortsetter å "loade". BIOS er resettet, men det skjer likevell ikke noe. Kan det være at pcen må formateres? Jeg regner med at skjermkortet hans ikke er ødelagt da pcen kan startes i sikkermodus. Og at da kortet nesten er i piper det i BIOS. Håper på raske og gode svar! Kompisen min er frustrert Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Høres ut som ett overklokkingsproblem (er temperaturer ok?) eller feil på minne. Usikker. Noen forslag: -pass på at klokkehastigheter (cpu,fsb,pci) er riktige i BIOS. -se om minnet er i orden ved å kjøre memtest86 -fra sikkerhetsmodus, slett driveren for skjermkortet (da brukes vanlig vga driver) -kjør med minimalt setup (hovedkort, 1 ram brikke, cpu, grafikk, disk) -se til at alt er festet skikkelig Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Reinstaller skjermkortdriveren. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 skjønte ikke helt formuleringen din på slutten, men sørg for å sjekke at harddisken er ok, høres mer ut som en harddisk som synger på sitt siste vers enn at det er noe med skjermkortet. Hvis skjermkortet har vært ødelagt så har du nok merket det ganske fort Hadde samme problem at windows loaderen kunne loade i flere minutter uten at det skjedde noe som helst, men det var at Windows hadde noen korrupte systemfiler som var essensielt for at Windows skulle starte. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvis det ikke funker med ny skjermkortdriver vil sikkert en runde med check disk fikse problemet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Trykk F8 etter POST og velg "Last known good". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå