Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Umulig å få vekk skrivebeskyttelsen - LØST

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har det problemet at alle mappene på hele pc'n(xp pro) plutselig er skrivebeskyttet, og jeg finner ingen måter å fjerne det på. Alle nye mapper jeg lager på skrivebordet er også skrivebeskyttet, men jeg kan slette, endre navn osv. allikevel.

Det er veldig kipt, for Eclipse programmet klarer da ikke å kjøre de kompilerte .exe filene, for det den ikke kommer inn i mappen den lagrer de i, ettersom den også blir automatisk skrivebeskyttet.

Nå vet jeg ikke om noe mer som kan fikse problemet utenom å re-installere windows, som jeg håper jeg slipper.

Hva jeg har prøvd

Fjerne skrivebeskyttelsen fra den øverste mappen altså "c:\windows" - Funker ikke

Endre sikkerhets tillatelser - Har tillatelse til alt, men funker fortsatt ikke.

Så et sted det kunne ha noe med deling å gjøre, og siden C:\ mappen blir automatisk delt, slo jeg av delingen - Fikk en melding om at delingen ville bli slått på igjen etter reboot, og skrivebeskyttelsen forsvinner fortsatt ikke.

Jeg har søkt på google etter en løsning i ca. 3 timer - Finner ikke noe som fikser problemet mitt.

Skrevet "attrib -r -s c:\ /s /d" i cmd på en rekke mapper. - Ikonene forsvinner, men ikke skrivebeskyttelsen

Scannet pcn for virus med avg - Fant ingenting

Restarte pc'n - Er fortsatt skrivebeskyttet... :whistle:

Endret av steffanhalv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhhh. Takk for hjelpen.

Trodde det ikke fungerte pga. 'skrivebeskyttelsen', men endring av tillatelse har nok fikset det. Gadd ikke å prøve eclipse igjen før jeg fikk fjernet skrivebeskyttelsen, men prøvde nå og det funket :D

Endret av steffanhalv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...