Amaranth Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hei Bygger pc for første gang på en ganske lenge nå, fant fort ut at størrelsen på skjermkort har økt noe siden sist. Ble litt paff da jeg dro det første skjermkortet ut av boksen og raskt ble klar over at dette ville bli trangt. Det er snakk om 2 stykk XFX Radeon HD 5850 som skulle kjøres i crossfire. Slik de står nå er det en par millimeter mellom de to kortene, noen av "knottene" som stikker opp av det ene kortet hviler mot plasten rundt vifta på det øverste kortet. At det vil bli varmere for det øverste kortet sier vel seg selv, men vil dette funke eller blir det i trangeste laget? Det vil også være en vifte i veggen på kabinettet som blåser direkte på kortene. Den nederste slot'en lar seg ikke bruke da PSU'n ligger i veien. Noen som sitter på erfaringer rundt trange crossfire/sli løsninger? Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 hva slags HK er det der? kan ikke si det er sånn hos meg. men kommer jo litt ann på HK da.. Så litt tett ut. Lenke til kommentar
Amaranth Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Dette er hovedkortet det er snakk om, var del av en "pc i deler" pakke fra komplett. Hadde de to nederste PCI slottene vært byttet om hadde saken nok vært annerledes. Men slik er da ikke.. Slot 1 og 3 er de eneste jeg kan bruke til skjermkortene. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Om det blir for trangt tror jeg ikke. Ser ut som det samme som jeg hadde for en uke siden med 2 x HD 4870 kort. Trangt, yes, men ikke for trangt. Det ene kortet vil bli varmere enn det andre, etter det jeg kan se på bildet så vil kort 2 bli varmere enn kort 1 på grunn av kjøleren, men tror ikke det vil by på problemer. Jeg har nå 2 x GTX 460 i SLI, og kort 2 blir varmere enn kort 1, men ikke noe som byr på problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå