HulkHaugen Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Tenkte vi kunne lage en tråd å diskutere Norges EM-kvalikk mot 2012. Her er Norges kamper: 03.09.10 - Island - Norge 07.09.10 - Norge - Portugal 08.10.10 - Kypros - Norge 26.03.11 - Norge - Danmark 04.06.11 - Portugal - Norge 02.09.11 - Norge - Island 06.09.11 - Danmark - Norge 11.10.11 - Norge - Kypros Nå braker det da altså mot Island til uken, en kamp vi bør vinne, ihvertfall hvis vi har intensjoner om å vinne gruppen. Jeg leste litt inne på VG debatt, men gadd ikke registrere meg der, det er stress. Men mange der inne syntes at Carew fortjener en plass i starteleveren. Det er jeg ikke enig i, selv om jeg tror at han starter. Her er mitt lag for kampen mot Island: Knudsen Høgli - Wæhler - Hangeland - J.A. Riise Huseklepp - B.H. Riise - Hauger - Grindheim - Gamst Moa Eller ikke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Halvannen uke til kvalifisering? NAIS! Carew gjør en manns jobb med brøyting der framme, men hadde han hatt Huseklepp som makker hadde det kanskje blitt mål også. Knutsen Høgli-Wæhler-Hangeland-Riise Braaten/Riise-Grindheim-Hauger-Pedersen Huseklepp-Carew. Det virker ganske usansynlig, og det blir nok den vante 451. Samme hvilken formasjon vi spiller så har jeg stor tro på Drillo og Norge. Island er absolutt overkommelig motstand om vi finner flyten. Men det blir tøft, ingen tvil om det. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg! Moa er en mulighet, men Drillo vet best. Det er han som er på treningene. Endret 23. august 2010 av Slettet-EIV2CS Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Carew i form fortjener en plass i starteleveren, men dersom han ikke presterer bedre til helgen enn han gjorde mot Newcastle på søndag, så bør han starte på benken mener jeg, tror han er et stykke unna toppformen... Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Braaten og MOA er vel de to som er i best form per dags dato. Men jeg håper bare på at spillere som King, Nordtveit og Abdi kommer på landslaget alle tre er de største fremtidsstjernene Norge har så Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Carew og Moa på topp i en 442 så kan vi begynne å snakke. Lenke til kommentar
Cruz99 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Ja burde tørre å spille 4-4-2 mot island. Moa og Carew på topp med Huseklepp på høyrekanten. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Helt klart, ev. 4-4-1-1. Carew helt alene på topp har vel aldri vært en suksess oppskrift for Norge... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Nei, Carew bør stå over mot Island, så kan han heller ev. spille mot Portugal mener jeg. Går kampen på Viasat 4? Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 kampen går utrolig nok kun på Viasat Fotball.. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Tenkte meg det, argh... Hvilken radio kanal har best dekning av kampen tro? NRK P1? Blir vel nettradio på meg da. Men neste tirsdag mot Portugal, den går vel på TV2? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Ser forresten at kampen også går på Canal+ Fotball (har aldri hørt om kanalen før). Den tror jeg faktisk jeg har tilgang til. Ser også at Carew er uaktuell mot Island og usikker mot Portugal. Portugal kommer uten landslagssjef Carlos Queiroz og selveste Christiano Ronaldo. Hvis vi mot alle odds får med oss 6 poeng over disse to kampene, så tror jeg vi kan være med å kjempe om seieren i gruppa Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 viktig med seier i første kamp Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Hahaha, vi vant til slutt 2-1, nesten litt ufortjent, men best av alt; Portugal spilte 4-4 mot lille Kypros. Dersom de slipper inn 4 mål mot Kypros på hjemmebane, så burde Norge også klare å skåre mål på dem, samt at Norge aldri skal slippe inn 4 mål i en kamp, uansett motstand. Jeg er litt optimistisk foran kampen mot Portugal til tirsdag jeg, selv om de naturlig nok er favoritter. Tipper 2-1 til Norge Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Portugal spilte 4-4 mot lille Kypros. Dersom de slipper inn 4 mål mot Kypros på hjemmebane, så burde Norge også klare å skåre mål på dem, samt at Norge aldri skal slippe inn 4 mål i en kamp, uansett motstand. Den type logikk funker heller dårlig i fotball og i sport generelt. Landslaget har nylig blitt vesentlig bedre. Hadde vært festlig om de klarte å kvalifisere seg til EM. Sjansen er definitivt til stede, men det gjenstår mange kamper før noe kan spikres i stein. Både Danmark og Portugal er bedre lag. Får se hvordan det går i neste kamp. Å ta poeng mot Portugal er en seier i seg selv. I alle tilfeller ser det ikke ille ut som det gjorde under VM2010-kvalifiseringen, hvor det ble uavgjort mot Island både hjemme og borte. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Ikke så pessimistisk da. Skal vi ha ambisjoner om å vinne gruppen, så bør vi vinne til tirsdag. Jeg ser to kamper vi kan avgi poeng i, og det er 3 mot Portugal borte og 2 mot Danmark borte, det holder nok til å vinne gruppa. Selvsagt vil ett poeng mot Portugal også være bra, spesielt siden vi vant og de ikke i dag. Spennende å se hvordan Danmark takler Kypros til tirsdag også... Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Vi burde være fornøyd hvis vi får U mot Portugal. å håpe på en seier er urealistisk. Portugal hadde haugevis av sjangser i dag, men enten for ballen i staga eller utenfor og likevel skorte de 4mål, det var forsvaret som var slapp. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Vil ikke si urealistisk, men usansynlig skal jeg gå med på Uansett, når det gjelder lagoppstilling, så lurer jeg på noe jeg alltid har lurt på, nemlig høreback, hvem kan spille der? Tom Høgli hadde store problemer mot Island syntes jeg, men kan heller ikke si at jeg vet om et godt alternativ. Kan aldri huske at Norge har hatt en veldig god høyreback. Også kampen mellom Carew og Iversen som oppspillspunkt, usikker på formen til Carew. Dette laget kunne jeg tenkt å se til tirsdag (selv om jeg tviler på det): 4-4-1-1 Knudsen Høiland - Whæler - Hangeland - Riise Braaten - Hauger - Grindheim - Gamst Iversen Moa Så symetrisk det ble, må jo bare bli bra Endret 4. september 2010 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ut med Ivers og inn med Huseklepp så er vi venner. Men hvorfor Høiland forran Høgli? Han har ikke så spesielt mye mer å tilføye. Høgli er stabil og jeg slår meg til ro med det. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Jeg ser på Huseklepp som et alternativ til Braaten på høre ving og Moa på topp. Men jeg mener vi trenger en luftsterk spiller som oppspillspunkt bak Moa, da Carew eller Iversen. Jeg er ikke imponert over hva jeg så av Høgli mot Island, selv om jeg heller ikke mener at Høiland er en bedre spiller. Grunnen til at jeg heller mot Høiland er at han har litt mere rutine. Ellers tror jeg Drillo kommer til å stille med det samme laget som mot Island, bare at Carew kommer inn for Moa, og kanskje Solli inn for B.H. Riise... Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Norge vil helt klart vinne EM-2012 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå