Legaat Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Har nylig lagt inn Windows 7 Ultimate på laptopen min (hadde tidligere W7 Home Premium), og det er vel etter det jeg fikk dette problemet. Ikke med det første, men nå den siste uken. Jeg har en Acer Aspire 5738Z, hvis noen lurer. Det har seg sånn at uansett hva jeg gjør (surfer på nett, jobber i photoshop, blar i mapper - you name it), så driver pcn og dobbeltklikker for seg selv. Dvs; om jeg bare klikker en gang på f.eks. et bilde som skal roteres, så gjør den det dobbelt opp. Annet eksempel; spotify begynner plutselig å spille, som om noen trykket på play, og da har jeg ikke en gang vært borti noe som helst. Henger seg på en måte opp. Det hender også at den klikker av seg selv, uten at jeg en gang har vært nær knappen. Dette skjer både med mus og touchpad. Jeg har sjekket drivere for både pcn og pc-musa. Jeg har kjørt virusprogrammet + ad-aware for å fjerne evnt. ulumskheter som kan skape det, men fortsatt har jeg samma problem.. Utrolig irriterende, for alt klikker jo (bokstavelig talt, hehehe). Noen som har opplevd lignende eller vet hva problemet er? Nå skal det også nevnes at tilbehøret jeg bruker nå også var i bruk før jeg oppgraderte. Og hadde W7 før og, så ser ikke helt hvorfor det skulle bli problemer med dette nå!? Setter veldig pris på svar, for det greiene her irriterer vettet av meg! Den klikker jo plutselig på alle mulige linker når jeg surfer på nett også, noe som også er irriterende.. Takker for eventuelle svar! Lenke til kommentar
steffanhalv Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Kan jo kanskje være at du har ett tilleggsprogram til musa de f. eks logitech, hvor noen har endret på innstillingene, eller at det er bugga. Prøv å finn en driver for musa de på nettet og reinstaller det. Er litt usikker om det kan være årsaken når det skjer på touchpaden og da. Endret 23. august 2010 av steffanhalv Lenke til kommentar
Legaat Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Kan jo kanskje være at du har ett tilleggsprogram til musa de f. eks logitech, hvor noen har endret på innstillingene, eller at det er bugga. Prøv å finn en driver for musa de på nettet og reinstaller det. Er litt usikker om det kan være årsaken når det skjer på touchpaden og da. Ja, har logitech. Har to typer, men har ikke noen installasjons-cd eller noe som helst til de (fulgte ikke med), og har prøvd å finne nye drivere til dem. Men står i systemet at begge enhetene fungerer som de skal. Men med begge to er det jo noe galt.. Har prøvd uten pc-mus nå, og da forsvinner faktisk problemet. Mulig jeg tok feil når det gjaldt touchpaden. Men da må jo problemet ligge i at det er noe med pc-musa eller programvaren som er galt. Evnt. at W7 har problemer med å få den til å fungere riktig. Takker for svar hvertfall! Får prøve å google selve merket på pc-musa og se om andre har samme problem eller om det fins noen nye drivere. Lenke til kommentar
steffanhalv Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Høyreklikk på 'datamaskin' >behandle >enhetsbehandling >mus og andre pekeenheter, høyreklikk på din mus og klikk avinstaller. Så tar du musa ut og inn igjen så den installerer seg på nytt. Lenke til kommentar
Legaat Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Høyreklikk på 'datamaskin' >behandle >enhetsbehandling >mus og andre pekeenheter, høyreklikk på din mus og klikk avinstaller. Så tar du musa ut og inn igjen så den installerer seg på nytt. Har prøvd dette på begge to. Samme problem.. Nå fant jeg nyeste drivere og installasjonsprog. til begge, så jeg avinstallerte og installerte på nytt via dem. Den ene har fortsatt det samme problemet, mens den trådløse sluttet å klikke, men derimot ikke kan brukes til noe annet enn å føre musepekeren rundt. Nå vil den verken venstre- eller høyreklikke på noe som helst! I tillegg så er det som om noen holder inne pil-ned tasten, for om jeg f.eks. går inn på volumet til pcn (via touchpad), så dras volumspaken automatisk NED hele tiden.. Alt som kan dras nedover, går nedover, om du skjønner? Blir helt frustrert av det her.. Hoho! Edit: I tillegg har den begynt med det samme når det gjelden space-knappen. Noen holder visst konstant inne space her. Aner jeg en skybert? Hehe Endret 23. august 2010 av Legaat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå