Ozzy1 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 En trist dag for meg dette. Har i mangfoldige år kunnet fikse alle mine(og familier/venners) PC-problemer ved å søke på dette forumet, eller andre nettsteder, når mine egne PC-kunnskaper ikke har vært tilstrekkelige. Men, i dag er det altså slutt. Til problemet; En Acer Aspire 4520 AMD Athlon 64 X2 Dual-Core Processor TK-55 (512KB L2 cache, 1.8GHz) NVIDIA nForce 610M med Integrated NVIDIA GeForce 7000M graphics Windows Vista Home Premium, Service Pack 1, 32-bit Ikke kraftige greiene, men har fungert fint i noen år til å spille litt eldre spill uten de store hardware-kravene. Har hatt den koblet opp til en Samsung SyncMaster 204b LCD-skjerm i det siste pga. oppdatering av desktop-pc, har derfor kjørt noen av spillene i 1600x1200, som selvsagt ikke er støttet av Acer's 14'1" skjerm, men var påpasselig på å sette tilbake instillingene til det normale. Så, når jeg nå skal starte hvilket som helst spill, selv spill som ikke ble brukt på LCD-skjermen, så blir skjermen helt svart, PC'en "låser" seg og jeg må ta en hard reboot for å komme noen vei. Den låser seg dog ikke fullstendig, hardisken jobber fortsatt, musikk(fra Winamp e.l.) spiller fortsatt, nettverkskoblingen ser også ut til å fungere, men mus+tastatur og skjerm er helt låst. Jeg har; - avinstallert drivere for Samsung LCD'en - prøvd en myriade forskjellige drivere til det intigrerte skjermkortet - Windows up to date Alt annet fungerer forøvrig normalt på PC'en; musikk, film, tekstbehandling osv. All hjelp mottas med takk, Ozzy PS: Jeg er forfulgt av PC-problemer denne sommeren, også SyncMaster'en tok kvelden for kort tid siden, venter nå på nye kondensatorer for å få fiksa den også Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Høres faktisk ut som det integrerte skjermkortet slutter å virke, har du sjekket hendelseloggen? Den bør i såfall gi hint til hva som stopper opp. Lenke til kommentar
Ozzy1 Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 (endret) Høres faktisk ut som det integrerte skjermkortet slutter å virke, har du sjekket hendelseloggen? Den bør i såfall gi hint til hva som stopper opp. Er ikke helt 100% stødig i bruk av Event Viewer, hvilke kategorier er aktuelle i dette tilfellet? Fant ingenting i "Hardware Events", eller i "Diagnostics-Performance" som kan linkes til problemet Endret 26. august 2010 av Ozzy1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå