Yoshi187 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hei Kjøpte meg Noctua NH-D14 forrige uke til min Intel i7 920 siden temperaturene plutselig steg med 20°C med stock kjøler. Temperaturene ligger rundt 37°C på idle nå, men selve kjøleren er ganske kald. Bruker begge viftene som fulgte med. Er dette normalt eller har jeg tatt på kjølepasta feil? Er ganske ny på dette. Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Tipper det er for mye/lite kjøltepasta. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Temperaturen skal du ikke se bort fra er lavere, de fleste sensorene til Intel kutter ved 35-40 grader og går ikke lavere. Idle er uansett poengløst å se på, kjør Prime/OCCT/Linx e.l. Lenke til kommentar
Yoshi187 Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Kjørte en test med Prime nå i en halvtime. Temperaturene lå rundt 70-75 hele veien, men kjøleren økte så vidt temperatur. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Det er for høyt ved load med mindre du har dårlig luftflyt i kabinettet. Kan teste å åpne kabinett-døren, holder temp seg ca lik så fortsett under: Vil anbefale at du tar av kjøler, fjerner gammel pasta med alkohol som ikke etterlatter rester (Bruker selv Depend-neglelakkfjerner. Hvis du velger neglelakkfjerner, husk å sjekk at den er fri for parfyme/olje.) , påfører en tynn stripe over midten og monterer kjøler på nytt Endret 24. august 2010 av Vizla Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Har selv samme kjøleren på en I7 950 i et HAF X og her ligger cpu'en på ca rett over 50C i Prime med viftene på max og 64C med alle viftene i hele kabinettet + CPU viftene på min. Ta og rens cpuen skikkelig og legg på ny pasta. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Og, det å kjenne på kjøleren er meningsløst. Hver enkelt ribbe øker ikke mye i temperatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå