Gå til innhold

Har Windows Vista-serienummer, men trenger å laste ned OS-et


Mys1

Anbefalte innlegg

Hei. For 1 år siden lasta jeg ned prøveversjonen av windows 7, og da formaterte jeg harddisken og da også Windows Vista. Men jeg vil gå tilbake til Windows Vista på den, siden Windows 7-prøveversjonen ikke funker lenger. Så hva skal jeg gjøre. Jeg har jo det serienummeret, så nå meg bare få lastet det ned, det funker vel det, laster ned trial og så setter inn serienummeret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bare glemme å ringe Microsoft så lenge du ikke har kjøpt Vista direkte fra dem. Fulgte det med pcen din, eller du har kjøpt en OEM versjon, vil IKKE Microsoft hjelpe deg.

Da må du kontakte pc produsenten din, eller butikken der du kjøpte OEM versjonen.

 

Trolig må du regne med å betale i underkant av 1.000 kroner for en slik plate.

 

Sikker på at du ikke kjenner noen med en Vista plate liggende da som du kan låne? Er MYE tryggere enn å laste ned noe som kan inneholde alt mulig rart, og plutselig er kontoen din tømt, og mailen din hacket etc...

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg går for en piratversjon, hvis jeg ikke får tak i en Wista-DVD. Men funker den DVD-en med det serienummeret på klistemerket på pc-en?

Den pc-en betyr ikke så mye uansett, er ikke krise hvis det ikke funker.

 

Forresten, Windows Vista var innstallert da jeg fikk pc-en.

Lenke til kommentar

Problemet om du må bruke COA nøkkelen som står under pcen, er at du trolig må ringe inn for å aktivere, og da snakke med en fysisk person. Du sliter litt da om du sitter på en nedlasted piratutgave...men det er jo du som tar risken.

 

Kan være at det er nok til at du ikke får aktivert, og er du skikkelig uheldig så svartelister de den lisensen i samme øyeblikk.

 

Så det er en stor risk....

Lenke til kommentar

Jeg hadde aldri turt å bruke pirat- os. Det er litt skummelt, ettersom det gir mulighet for å bake tullball inn i OS-et. Har du penger til det (jeg har ikke) ville jeg kjøpt os.

 

Jeg gjorde akkurat det samme som deg, og gikk gjennom leksa med å ringe MS, ringe Acer etc. Det viste seg at å få Vista kostet 2- 300 kroner, noe jeg ikke synes det var verdt. Er tross alt et CRAPPY os. Jeg klarte appåtil å ødelegge backup- partisjonen (som du sikkert også har).

 

Jeg endte opp med Linux Mint (7 poster før noen ropte Linux, tok lengre tid enn ventet). Dette gjorde jeg fordi jeg venter på stipend, hvor jeg skal kjøpe ny pc. Alternativt kjøpe Win 7.

 

Hvilken type maskin har du? Det du eventuelt kan gjøre er å laste ned pirat- vista, sette opp en rescue- disk og legge inn Vista du har betalt for. Det var det Acer anbefalte meg :thumbup:

Lenke til kommentar

 

 

Hvilken type maskin har du? Det du eventuelt kan gjøre er å laste ned pirat- vista, sette opp en rescue- disk og legge inn Vista du har betalt for. Det var det Acer anbefalte meg :thumbup:

 

Kan ikke tenke meg at noen seriøse selskaper anbefaler noen å laste ned piratversjon av Windows/Office etc. Det kan inneholde rootkits, bakdører, virus, spyware, adware etc som du aldri finner med et antivirusprogram. Og ingen selskaper vil ha på seg at de har bidratt til at kredittkortene til en kunde ble misbrukt fordi de hadde en piratversjon av Windows som noen hadde full kontroll over.

 

Vil like å se en epost fra et seriøst selskap som anbefaler noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...