Gå til innhold

Ikke fornøyd med skolen, bytte VGS?

Sashah

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg gått første skoledag på elvebakken videregående skole. Men problemet er at jeg ikke er helt fornøyd. Er det noen muligheter for at jeg kan bytte til en annen skole? Som for eksempel Stovner videregående skole?

Jeg sliter veldig hardt med å bestemme meg!

Hadde vært flott om noen svarte så for så mulig:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke være noe problem å skifte skole. Er god nokk grunn at du missfornøyd. Men det krever vel at det er ledig plass og ikke venteliste på den skolen du vil inn på. Du ringer bare til den skolen du vil inn på og hører om du kan begynne der, hvis det er mulig, så går du til rådgiver på nåværende skole og sier du vil slutte.

Husker at det var mange som skiftet skole lenge etter skolen hadde startet.

Endret av dotten☻
Lenke til kommentar

Jeg snakket med inspektøren, hun sa at jeg måtte ha en meget god grunn. Jeg tror det er forskjellig fra skole til skole. Jeg sliter virkelig med å finne en grunn!

var malinga feil eller? Må jo ha en grunn til å flytte.. medelever som mobber.. lærere som er dårlige.. dårlig miljø etc

Lenke til kommentar

Jeg fikk også den "god grunn og legeerklæring" når jeg byttet skole for to år tilbake. Men da ringte jeg bare rådgiver på den skolen jeg skulle bytte til, som jeg hadde gått på før, og hun fikset alt og var meget hjelpsom. Rådgiver på skolen jeg skulle bort fra var veldig vanskelig.

Når det kommer til grunn, så skal du ikke trenge noe, men du kan jo bare slenge til at du ikke føler skolen er for deg og at du ikke er motivert nok for å gå der. Men som sagt over her, du havner nederst på en eventuell venteliste. Alle som ligger der fra før av, som søkte i februar, ligger over deg, om de så har 2 i snitt.

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg gått første skoledag på elvebakken videregående skole. Men problemet er at jeg ikke er helt fornøyd. Er det noen muligheter for at jeg kan bytte til en annen skole? Som for eksempel Stovner videregående skole?

Jeg sliter veldig hardt med å bestemme meg!

Hadde vært flott om noen svarte så for så mulig:D

Hei! Jeg føler det helt likt som deg, går på Elvebakken vgs jeg og, føler ikke at jeg passer helt inn og alle de andre er myee smartere enn meg, føler det blir for mye press.

Hvilken linje og klass går du, har dere dratt til Lunde enna?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå byttet til Stovner vgs og det gikk ganske enkelt! :D

Nei, nei, 1STF skal dra den 2-3 sep. Jeg går på studiespes.

Hva med deg?

Trives du der?

Jeg går studiespesialisering 1STA, vurderer sterkt å bytte til stovner, men hvordan er det der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...