Plecto Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Jeg ikke noen juridiske innspill, men ser her at det er snakk om oppløsning av et team. Er det da andre som kanskje sitter i tilsvarende situasjon som deg eller er dette bare en "fabrikkert" formulering ? Hvis dere er flere som har akkurat samme sak, så stiller dere vel gjerne sterkere om det er ord mot ord, evt om de kan bekrefte din side av saken. Så vidt jeg skjønte ble alle sagt opp på denne måten, ingen av de som ble sagt opp da jeg jobbet der jobbet ut oppsigelsestiden. Det blir kanskje litt vanskelig for meg å få tak i de nå, ikke vet jeg hele navnet eller hvor de bor og det er jo ikke sikkert de er villig til å gå til noen rettsak heller. De forklarte dette med "team" at jeg selv var et eget team sånn rent juridisk sett, selv om jeg visste godt at vårt selgerteam besto av alle som jobbet i byen, så dette var nok rimelig fabrikert ja. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Joda, jeg er klar over at det å dra dette over et forum ikke er det mest heldige, Nei dette er slettes ikke lurt. Slik jeg oppfatter saken har du vært med på et komplott om å svindle NAV i dagpengeutbetaling i oppsigelsesperioden, om enn kanskje uaktsomt. Hva skjer med en arbeidsgiver som skriver oppsigelse p.g.a. at noen skal få penger av NAV??? Vil tro dette vil bli lagt merke til. Kalles trygdesvindel på norsk. Inteligensen er vel ikke på topp. Han har gravd sin egen grav. Kanskje tar jeg feil, og kanskje ikke, men kanskje TS også graver sin egen grav i samme rennet uansett om arbeidsgiveren hans også er å bebreide. Jeg formoder at du meldte deg arbeidsledig umiddelbart og registrerte deg som berettiget til dagpenger på grunn av oppsigelsen. En oppsigelse som du visste/burde ha visst var fiktiv. En annen side ved saken er om du informerte NAV om at du likevel skulle jobbe i oppsigelsestiden slik at dagpengeregistreringen skulle reverseres, da du jo ikke hadde krav til både oppsigelsestidpenger såvel som dagpenger. Hvis så er tilfelle og du likevel har gått til forliksrådet med din sak vil ikke fremme din eventuelle manglende informasjon til NAV, tvert imot, det viser bare forsett. Du har nå informert oss om hvor denne saken foregår, (altså hvilket NAV-kontor som den går inn under), og du har informert om hvilket selskap det gjelder ved manglende sladding. Du har i tillegg oppgitt så mye informasjon om deg selv at du lett kan etterforskes for at NAV kan finne din identitet. Man trenger ikke være rakettforsker for å finne ut hvem du er. Du er blitt advart om ikke å utdype saken her på forum, og du er blitt varslet om at NAV faktisk kan overvåke denne tråden. Det finnes faktisk medlemmer her på forum som også er ansatt i Nav. Man har jo oppfordret deg til å lese signaturen til debatantene. Nå er det kanskje mennesker med intergritet som skiller mellom jobb og fritid, men sikker kan du ikke være. Gjør hva du vil, men du oppfører deg ikke lurt i forhold til ditt eget forsvar. G Endret 25. august 2010 av Gaidaros 1 Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Jeg informerte NAV om dette med det samme jeg ble oppsagt og forklarte hele situasjonen over telefon. Jeg kan ikke huske samtalen helt eksakt, men det ble ikke noe styr ut av det og jeg fikk penger. Jeg kan umulig være med på noe svindel siden jeg forklarte hele situasjonen til NAV før jeg fikk dagpengene. Edit: Mener å huske nå at jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale tilbake de pengene jeg hadde fått i dagpenger i oppsigelsestiden hvis det skulle vise seg at jeg fikk penger ut oppsigelsestiden i etterkant. Det var ikke værre enn dette tror jeg. Endret 25. august 2010 av Plecto Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg informerte NAV om dette med det samme jeg ble oppsagt og forklarte hele situasjonen over telefon. Jeg kan ikke huske samtalen helt eksakt, men det ble ikke noe styr ut av det og jeg fikk penger. Jeg kan umulig være med på noe svindel siden jeg forklarte hele situasjonen til NAV før jeg fikk dagpengene. Edit: Mener å huske nå at jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale tilbake de pengene jeg hadde fått i dagpenger i oppsigelsestiden hvis det skulle vise seg at jeg fikk penger ut oppsigelsestiden i etterkant. Det var ikke værre enn dette tror jeg. Veldig bra at du har kjørt en streit linje ovenfor NAV. Lykke til G 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Beklageligvis hjelper det veldig sjelden... Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Beklageligvis hjelper det veldig sjelden... Var redd for det. Ser jo bare hva som skjedde med våre stortingspolitikere og deres angivelige forhåndsaksepterte utbetaling av pensjon. G Edit: Wow er du blitt forumsveileder? Gratulerer så mye, har vi gått glipp av invielsesfesten? G Endret 25. august 2010 av Gaidaros 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Beklageligvis hjelper det veldig sjelden... Var redd for det. Ser jo bare hva som skjedde med våre stortingspolitikere og deres angivelige forhåndsaksepterte utbetaling av pensjon. NAV legger til grunn en veldig streng aktsomhetsnorm i mulige misbrukssaker. Blir fort strafferenter m.m. Edit:Wow er du blitt forumsveileder? Gratulerer så mye, har vi gått glipp av invielsesfesten? G Tja, innvielsesfesten er fortsatt den nyeste nyheten i nyhetsforumet. Egoet mitt har ikke godt av at det kommer kommentarer som "Han ER jussforumet", da. Men takk. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Innlegg slettet. Sorry, dette her ble ot og dobbeltpostet. G Endret 26. august 2010 av Gaidaros 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå