Elefantmesteren Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 hei, jeg har ikke noen plan om hva jeg skal begynne å jobbe som når jeg blir eldre, men jeg er interessert i spill, og lurer på om å lage spill kunne vært noe. jeg skal teste google app inventor, og når cod black ops kommer ut tenkte jeg å se litt på tutorials o.l. til spillets mod tools, prøve litt, og se hvordan det går. men, er det noe utdanning som kan hjelpe i programmering? jeg går vgs 1. studiespesialisering nå, er mattematikk veldig viktig i programmering? kan velge mellom vanlig eller vanskelig matte på skolen, bør jeg velge vanskelig? er jo alltid greit å kunne mer såklart, men hjelper det i programmering? noe annet jeg bør satse litt ekstra på? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Så vidt jeg vet kan du IKKE komme inn på en del programmeringsstudier hvis du mangler matte. Personlig måtte jeg ha 2MX om jeg ikke husker feil, etter den nye reformen vet jeg ikke hva det heter, men 2MX tilsvarer 2 år med vanskelig matte. Eller 3 år med lett matte.Jeg ville sjekket kravene hos diverse steder slik at du i hvertfall får minimumskravene. Hos http://nith.no/ f.eks er opptakskravene for spillprogrammering Generell studiekomp. + R1 eller S1+S2 Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Om du har planer om spillprogrammering kommer du ikke utenom matematikk. Masterstudiet i informatikk innen spillprogrammering på NTNU krever f.eks. 30 studiepoeng innen matematikk, og dette er da matematikk som ligger på et høyere nivå enn R2. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 takk, får prøve og fikse den vanskelige matten da har alltid hatt gode karakterer i matte, så går vel greit om jeg bare jobber nok. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ja, dessutten må du nok regne med matte på selve programmeringsstudiet også, da er det godt å kunne litt fra før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå