Gå til innhold

hvordan lære programmering?

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har ikke noen plan om hva jeg skal begynne å jobbe som når jeg blir eldre, men jeg er interessert i spill, og lurer på om å lage spill kunne vært noe.

jeg skal teste google app inventor, og når cod black ops kommer ut tenkte jeg å se litt på tutorials o.l. til spillets mod tools, prøve litt, og se hvordan det går.

men, er det noe utdanning som kan hjelpe i programmering? jeg går vgs 1. studiespesialisering nå, er mattematikk veldig viktig i programmering? kan velge mellom vanlig eller vanskelig matte på skolen, bør jeg velge vanskelig? er jo alltid greit å kunne mer såklart, men hjelper det i programmering?

noe annet jeg bør satse litt ekstra på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet kan du IKKE komme inn på en del programmeringsstudier hvis du mangler matte. Personlig måtte jeg ha 2MX om jeg ikke husker feil, etter den nye reformen vet jeg ikke hva det heter, men 2MX tilsvarer 2 år med vanskelig matte. Eller 3 år med lett matte.Jeg ville sjekket kravene hos diverse steder slik at du i hvertfall får minimumskravene. Hos http://nith.no/ f.eks er opptakskravene for spillprogrammering Generell studiekomp. + R1 eller S1+S2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...