Superparanoid Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Når man bruker f.eks. Windows Media Player, vises ofte albumcoveret under avspilling. Hvordan fungerer dette egentlig? Trodde at bildene lå lagret i samme mappe som musikken ligger, men det gjør de tydeligvis ikke. Var spent på om disse ville følge med over når jeg overførte låtene til mobilen, og det gjør de i alle fall delvis. Noen vises som de skal, andre viser feil albumcover, mens atter andre viser ingenting. Så hvis jeg skal rette opp de som viser feil albumcover og legge til cover på de som ikke har noen, hvordan gjør man dette? Endret 23. august 2010 av Superparanoid Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Albumcover vises på flere forskjellige måter. 1. Du kan ha bildet lagret i samme mappe med et spesielt navn som avspillingsprogrammet gjenkjenner. 2. Bildet lagres i selve musikkfilen. 3. Avspillingsprogrammet henter ned albumcover fra nettet ved avspilling. Ved overføring til mobil er nok det sikreste å lagre i hver enkelt musikkfils "tag". De fleste programmer kan nok gjøre dette. Selv anbefaler jeg MediaMonkey som er ganske avansert, men etter min oppfatning det beste musikkorganiseringsprogrammet der ute Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Takk for svar, trodde nesten ingen kunne svare på dette. For meg virker det som at når man spiller av ei låt første gang, kobler den opp mot nettet og finner riktig albumcover som deretter lagres i selve musikkfilen. Når jeg så har overført disse låtene til mobiltelefonen, vises fortsatt albumcover ved avspilling på de fleste låtene, selv om jeg ikke er koblet opp mot noe som helst nettverk. Problemet er imidlertid at noen låter har fått helt feil albumcover nå, og så er det noen hvor albumcoveret ikke følger med over. Så det jeg egentlig lurer på da, er; kan jeg selv (manuelt) legge til riktig albumcover og lagre det i selve musikkfilen? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Som sagt så anbefaler jeg MediaMonkey. Last ned og prøv deg litt frem (ta gjerne backup før du leker med auto-tagging og lignende, erfaringsmessig kan det vise seg å være lurt. Ellers er fremgangsmåten at du markerer sangene i et album, trykker ctrl+l så skal resten være ganske intuitivt. Spør hvis du lurer på noe Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 OK, skal sjekke ut MediaMonkey, men ikke i dag. Nå trenger jeg litt søvn. Men takk for svar, jeg får sikkert flere spørsmål etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå