Nilsen Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Corsair frister med alt mange vil ha. Les mer Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Cooler Master V8 har periodevis ligget rundt 385 kroner. Den har noe mindre fysiske dimensjoner og kjøler marginalt bedre med standard vifter. Hovedfordelen til Corsair A70 ligger i støynivået, som er hele 7dBA lavere. Likevel nevnes ikke dette som et pluss i konklusjonen. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 skulle så gjerne visst hva denne herligheten veide Lenke til kommentar
Batstat Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ifølge tomshardware veier A70 690g Link: http://www.tomshardware.co.uk/charts/cpu-cooler-charts-2010/Weight,2149.html Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 690G? Det var da svært lett. Spør du meg ser det her ut som en svært solid kjøler som leverer top notch kjøling til de aller fleste, og prisen er helt klart på den gode siden for å si det sånn. Stiller meg bak Agent Spoon her. Støynivået virker svært lavt. Burde kanskje nevnes? 1 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Benchmarkreviews har testet ulike måter å legge på kjølepasta på kjølere, en stripe på hver side av kopperrørene er visstnok best. Fin og stille kjøler for folk som ikke liker/gidder å tukle med sånt. Jeg ville nok foretrukket denne framfor gigantene V8 og V10 (har selv en CM 212+ med Scythevifter). Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hm, må si at Corsair begynner å bli et veldig solid merke. Virker som om nesten alt dem gir ut for tiden er av topp kvalitet. Me like =) Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Corsair har da alltid vært et kvalitetsmerke, men det er vel kun i de siste årene at de har laget noe annet enn minnemoduler. Skulle gjerne sett en test av H70 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Om disse resultatene er til å stole på, vekta er på under 700g og prisen ligger på rundt 450kr, så er dette absolutt en vinner Lenke til kommentar
usynligomnatten Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Lurer på om Hardware planlegger en test av de to andre kjølerne, A50 og H70? Sett at A70 kjøler godt og er stille, hvordan hadde den klart seg i forhold til H70, som jo er en vannkjøler og grovt regnet dobbelt så dyr? A50 mest fordi jeg bare lurer på hvordan en ekstra vifte, pluss litt flere rør påvirker en kjøler. Etter det jeg forstår er A70 og A50 den samme, bare med de overnevnte forskjellene som skiller dem. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Slenger meg også med på ønsket om å se H70 på Hardware sin testbenk. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Når dere refererer til "AMD stock" kjøler, hvilken er det da dere mener? (Antar at de har flere forskjellige på markedet..) Får det ikke til å stemme at turbinen av en stock amd kjøler som fulgte med min X6 1055T ligger på 33,4 dB. Selv under idle og -20 grader på cpu. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Bestilt i dag så håper på bra resultat Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 A50 mest fordi jeg bare lurer på hvordan en ekstra vifte, pluss litt flere rør påvirker en kjøler. Etter det jeg forstår er A70 og A50 den samme, bare med de overnevnte forskjellene som skiller dem. Det enkleste måten å finne ut hvor stor forskjell én vifte utgjør, er nok å fjerne den ene på A70. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Det lave støynivået nevnes da i konklusjonen? "Corsair har også et lite ekstra ess i ermet. Selv med to vifter spinnende på 2000 RPM lager ikke denne kjøleren mye lyd. Faktisk er den temmelig stillegående, spesielt om man trekker ned hastigheten bare litt. Det vi ser her er et meget godt forhold mellom lyd og termiske egenskaper, og det er mer." Det står dog ikke i "karakterlisten", om det er det dere tenker på? Endret 23. august 2010 av The Stig Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 690G? Det var da svært lett. Spør du meg ser det her ut som en svært solid kjøler som leverer top notch kjøling til de aller fleste, og prisen er helt klart på den gode siden for å si det sånn. Stiller meg bak Agent Spoon her. Støynivået virker svært lavt. Burde kanskje nevnes? Som personen over meg her nevner, det står i teksten, men det hadde falt ut av listen. Rettet nuh :-) Lurer på om Hardware planlegger en test av de to andre kjølerne, A50 og H70? Sett at A70 kjøler godt og er stille, hvordan hadde den klart seg i forhold til H70, som jo er en vannkjøler og grovt regnet dobbelt så dyr? Jepp! Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Snacka om att lura folk till Amentio. Den prisen i testen stämmer knappast. Får upp 775 spänn ja. Det gör ju denna test ganska så annorlunda. Man ska nog slita med att få denna hem för under 750 kr om man tar billigaste butik + frakt. Ser också att den är 30% billigare i sverige med samma moms och frakt. Vad är grunden till det? Endret 24. august 2010 av mackanz Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Snacka om att lura folk till Amentio. Den prisen i testen stämmer knappast. Får upp 775 spänn ja. Det gör ju denna test ganska så annorlunda. Man ska nog slita med att få denna hem för under 750 kr om man tar billigaste butik + frakt. Ser också att den är 30% billigare i sverige med samma moms och frakt. Vad är grunden till det? Enig. Prisen nevnt i artikkelen bør endres. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Det var kanskje B-vare/demo/angrefristretur. Jeg har lagt merke til at Amentios B-varer av og til dukker opp på den måten i Prisguiden. DustinHome er billigst med ~600 NOK. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Det var kanskje B-vare/demo/angrefristretur. Jeg har lagt merke til at Amentios B-varer av og til dukker opp på den måten i Prisguiden. DustinHome er billigst med ~600 NOK. Jeg kjøpte den fra amentio for 450kr. Edit: Bilde av ordrebekreftelsen: http://bildr.no/view/709009 Endret 24. august 2010 av DevilFish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå