Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner og kjæreste. Prioritere?


Anbefalte innlegg

Nå virker det som at alle beskriver venner som gjenstander man kun kan miste, men ikke finne. Om man skulle være så uheldig å miste venner finnes det sååååå mange andre folk der ute du kan bli venner med. Dette kan skje gjennom idrett, møter, på jobb og til og med når du er ute og handler.

 

Moren min som jobber i en helsekostbutikk har fått en del nye venner gjennom jobben. Dette er ikke umulig. Man møter nye folk hele tiden og noen ganger klaffer to personer godt sammen som venner. Det går da ofte videre og man utvikler et vennskap.

 

Så ikke tro at .. oi da.. venner er så utrolig viktig for de er livsviktig å ikke miste!

 

Men ja, man bør balansere prioriteringene litt. Men jeg synes man bør prioritere et forhold høyere for å vise at du virkelig liker / er glad i / elsker den personen du er i et forhold med - for kjærligheten er det største og mest solide, og er verdt alt å bygge videre på.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjest, grunnet jeg kjenner personer her

 

Morsomt denne kommer opp. Jeg har en kamerat som jeg kan si er i denne situasjonen. For litt over et halvt år siden var han alltid med på fylla i helger, og vi hang innimellom i ukedagene også. Nå har han fått dame, og vi(vennegjengen) ser'n maks én gang i måneden i tillegg til skoledager. Om slikt varer for lenge så gir kameratene opp å mase om personen vil være med ut i helgene, finne på noe etc. da svaret nesten alltid er "nei, dama".

 

Det kan jo være at han faktisk vil dette selv, at han faktisk liker å være mer med henne enn dere. Det er jo faktisk ikke utenkelig, selv om det kan være uforståelig for noen. Selv hender det jeg foretrekker å være med kjæresten framfor vennene mine, rett og slett fordi det er morsommere, mer gøyalt, koselig osv. ;)

Lenke til kommentar

Det kan jo være at han faktisk vil dette selv, at han faktisk liker å være mer med henne enn dere. Det er jo faktisk ikke utenkelig, selv om det kan være uforståelig for noen. Selv hender det jeg foretrekker å være med kjæresten framfor vennene mine, rett og slett fordi det er morsommere, mer gøyalt, koselig osv. ;)

men hele pointet er jo at vennene til slutt ekskluderer ham. så fyren med dama tar et valg som går ut over vennene sine, og han er sikkert ikke klar over det selv.

Lenke til kommentar

Ja, det er litt dumt å satse 100% på en dame. Fallhøyden er vel stor.

 

Kommer ikke til å la meg lure igjen av "Jeg elsker deg." "Vi skal alltid være sammen." "Du er den beste jeg kunne hatt." "Jeg er så glad for at du er min." osv.

 

Hvis en dame sier "Vi har det hyggelig sammen til tider og vi kan godt være sammen litt til" så skal jeg vurdere å tro på det. :innocent:

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

men hele pointet er jo at vennene til slutt ekskluderer ham.

Det er isåfall dårlige venner.

Jeg har en venn som er gift og har nettopp fått 3de ungen. Skal jeg ekskludere ham fordi han bare har mulighet til å treffe meg/oss 5-10 ganger i året? Selvsagt ikke, det er ikke noe en venn gjør.

En venn er der. Punktum. (med mindre det er snakk om svik, løgn og bedrag selvsagt)

 

Ja, det er litt dumt å satse 100% på en dame. Fallhøyden er vel stor.

Å prioritere tiden din 100/0 kan du nok revurdere litt ja. Men å satse mindre enn 100%(dette er ikke det samme som 100% av tiden i døgnet) på en partner kan du bare glemme om du har håp om et langt og lykkelig samliv. Det krever faktisk full - 100% - innsats.

Dog er det fortsatt god plass til venner :)

Lenke til kommentar

Det viktigste her er vel egentlig å prioritere allerede bestemte avtaler. Det kan fort skje at dama overtar avtalene som allerede er lagt med gutta fordi "ho ville". Det opplevde vi med en i russebilen, og det var liiitt kjedelig, kan du si! Avtaler skal holdes, og så lenge de står, skal det mye til for å bytte.

 

(Da ikke medregnet spesielle ting som sydenturer og lignende, men dere skjønner)

Lenke til kommentar

Det er viktig at begge parter i et forhold har andre hobbyer og venner. Hvis ene parten kun har kjæresten, vil forholdet fort bli veldig vanskelig og monotont.

 

Det er viktig å tilbringe tid med venner, det å droppe en filmkveld med kjæresten for å være med venner, burde ikke by på store problemer (tar utgangspunkt i frekvente med kjæresten møter i utgangspunktet) Det at det blir mindre fylleturer forstår jeg, det er normalt at folk blir litt roligere når de finner seg noen. Høyst få forhold tåler fyllekuler hver helg, selv en i mnd kan være mye for noen.

Lenke til kommentar

Snakk om å finne den perfekte balansen. Den er jo alltid forskjellig fra partenes side.

Noen aksepterer å bli nedprioritert, mens andre misliker det. Når noen misliker pleier det å gå skeift. Hvertfall hvis begge parter har like høye krav, ender jo opp med at personen i midten ikke orker mer selv.

Lenke til kommentar

Snakk om å finne den perfekte balansen. Den er jo alltid forskjellig fra partenes side.

Noen aksepterer å bli nedprioritert, mens andre misliker det. Når noen misliker pleier det å gå skeift. Hvertfall hvis begge parter har like høye krav, ender jo opp med at personen i midten ikke orker mer selv.

 

Du aksepterer jo å bli nedprioritert :D

Noen liker noe som 20% med kjæreste, 40% med venner og resten med sitt eks :tease:

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Snakk om å finne den perfekte balansen. Den er jo alltid forskjellig fra partenes side.

Noen aksepterer å bli nedprioritert, mens andre misliker det. Når noen misliker pleier det å gå skeift. Hvertfall hvis begge parter har like høye krav, ender jo opp med at personen i midten ikke orker mer selv.

 

Du aksepterer jo å bli nedprioritert :D

Noen liker noe som 20% med kjæreste, 40% med venner og resten med sitt eks :tease:

 

Hvorfor så frekk? Skal du hakke på meg mer inne her så tar jeg det opp med en Admin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...