Maccan Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Tja, altså, jeg prøvde å klokke rammet mitt litt opp, og ekperimenterte litt i dag. Tidligere har jeg kjørt i7 930 på rundt 4Ghz, og hatt en CPU Heatspreader temp på rundt 67-69'C avhengig av room temp. Dette etter noen runder med Prime 95. Coretemp, har alltid ligget i 80'C området ved 100% load over lengre tid, og det stemmer ganske fint med 67'C, ettersom core temps gjerne ligger en 10-15'C varmere Nå viser to forskjellige målere 49'C, og ingenting er tuklet med borsett fra BIOS settings. Over 30'C forskjell på coretemp vs cpu temp er helt urealistisk Jeg går ut ifra at dette er bare er en sensor feil, og at den viser feil temp, men lurer på om det kan være noen andre forklaringer? Den har liksom tidligere vært ganske reliable, uten at jeg har vært å rotet i kabinettet på en god stund. EDIT LØST: En rekalibrering av CPU kjøleren via AI suite var alt som skulle til. Endret 23. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hvilken CPU kjøleren bruker du til OC ? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 Cooler Master V8. Problemet er løst nå. Jeg fikk også unaturlig høye temps der pga høy CPU Volt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå