Gå til innhold

Webshopperfaringer, dobbelposting og juks...

Anbefalte innlegg

Etter at jeg leste en del innlegg om easypc for moro skyld (kjenner han som eier web shoppen og han er ikke akkurat seriøs) begynte jeg å legge merke til en del ting :

1: Noen av di som har lagt inn erfaringer har gjort det 2 ganger (2x6)

2: Andre ganger ser det ut som e-mailen ikke finnes, eller rett og slett er fake, dette er som regel hotmail kontoer...

3: Og av og til ser det faktisk ut som det er ansatte selv som svarer på dårlige poengsum fra brukere (stop the whining).

Jeg mener faktisk at webshopperfaringene burde gjøres om totalt, det er for lettvint å jukse per dags dato, det er jo forsåvidt bare å lage en fake konto på en eller annen e-mail server...

Forsåvidt burde autentifikasjon innføres på et eller annet vis, som for eksempel mob nr eller hustelefon... Det blir av og til litt for dumt egentlig at det skal være så lett å jukse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne her da hos PCbutikken:

Karakter: 6

Pcbutikken forsto mitt behov. Satte sammen en råtass av en pc, foruten serdeles god service har de meget fornuftige priser. Disse gutta driver alt selv og yter derfor det lille ekstra, i tilleg har de vært med fra fra vic-20 dagen og frem til nå, noe som gjør dem meget sterke når det gjelder hardware. Så trenger du en pc til et spesiellt behov, sørger de for at den blir satt sammen, den har "riktig" hardware for deg, de yter ekstra service (noe som er kanskje det viktigste) og sist men ikke minst: til meget fornufige priser.

Innsendt av: Øivind Dahle, 18/03-2003

Garantert de selv som har skrevet det.

Lenke til kommentar

Pcbutikken forsto mitt behov. Satte sammen en råtass av en pc, foruten serdeles god service har de meget fornuftige priser. Disse gutta driver alt selv og yter derfor det lille ekstra, i tilleg har de vært med fra fra vic-20 dagen og frem til nå, noe som gjør dem meget sterke når det gjelder hardware. Så trenger du en pc til et spesiellt behov, sørger de for at den blir satt sammen, den har "riktig" hardware for deg, de yter ekstra service (noe som er kanskje det viktigste) og sist men ikke minst: til meget fornufige priser.

Hvis jeg poster at jeg er meget fornøyd med en pcbutikk som ytet meg ekstra service til rimlige priser ville du da tro at det var en fake beskjed fra denne butikken?

Må være lov å gi karakteren 6 uten at noen skal anklages for juks. Jeg har ingen erfaring med noen av de nevnte databutikkene, så skal ikke hevde noe som helst om de. Men det eneste beviset du har presentert for at pcbutikken har gradert seg selv med karakter 6 er en post av Øivind Dahle.

De fleste litt oppegående personer skjønner det er noe mystisk på gang om det er 10 erfaringer til karakter 2 og 10 på karakter 6.

Lenke til kommentar

Hvis jeg poster at jeg er meget fornøyd med en pcbutikk som ytet meg ekstra service til rimlige priser ville du da tro at det var en fake beskjed fra denne butikken?

Vel.. Formuleringen av karakterteksten fikk meg til å reagere.

Lenke til kommentar

Spy!, sier jeg! - "den har -riktig- hardware for meg?" - "pc-butikken forstår mitt behov?" Jaggu skal jeg aldri bestille noe fra en pc-butikk som undervurderer sine kunder (meg) ... Dette sprøytet høres ut som det er saksa direkte ut av en annonsetekst - ... jækk hvor kvalm jeg blir... Ikke fordi pcbutikken prøver å jukse, men fordi de gjør det på en meget lite intelligent måte. Så dumme folk skal man være forsiktig med å kjøpe pc utstyr fra.

Lenke til kommentar
Men høres det ikke litt rart at en webshop legger inn en karakter på seg selv, når de bare har 6'ere fra før??? Skulle jo ikke tro at det var nødvendig.

As a vulcan would say: "It is not logical"

Fullstendig enig med deg der! Fordi om en webshop butikk får skryt betyr ikke det at de har "jukset" til seg karakteren og diskusjonen!

Stå på videre :wink:

:yes:

Lenke til kommentar
Men høres det ikke litt rart at en webshop legger inn en karakter på seg selv, når de bare har 6'ere fra før??? Skulle jo ikke tro at det var nødvendig.

As a vulcan would say: "It is not logical"

Det er logisk fordi at dette ble 6'er nummer 3 og de trengte flere 6'ere for å komme på topplisten.

Kriterier for oppføring i guiden:

Topplistene

Vi har en toppliste for hver kategori med de 20 beste generelle og de 10 beste i spesialiserte webshopene, rangert etter lesernes innsendte erfaringer. Oppføring på en av topplistene forutsetter at webshopen har minst 5 innsendte erfaringer

http://www.hardware.no/webshoper/diverse/k.../kriterier.html

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men nå snakker folk om 2 forskjellige webshop'er her.

Noen snakker om pcbutikken.com, mens andre snakker om itbutikken(forsåvidt enig om de meningene om sistnevnte :wink: ).

Tror fortsatt ikke på dette naive opplegget her. Skulle ikke tro at det var helt umulig at faktisk folk var så fornøyd med en butikk!!???? Selv om mange butikker er ganske tvilsomme, så må det jo finnes ihvertfall en webshop som vil prøve å være bedre en de andre...

(Det var flere Trekkies her ja :smile: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...