G2Petter Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg trenger et sett nye klokker som hovedsakelig skal brukes sammen med laptopen på lesesalen til å høre på musikk. Jeg pleier ikke å spille veldig høyt, men det er en fordel at de ikke forstyrrer andre, og stenger ute lav bakgrunsstøy. Er det noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Beyerdynamic DT770 PRO 80 ohm, stenger alt. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Er ikke den omtrent dobbelt så dyr som maksprisen min? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Er ikke den omtrent dobbelt så dyr som maksprisen min? Jo, og som ikke det er nok vil nok non-head-fi-folk kanskje påstå at du ser ut som en helikopterpilot, noe som ikke er spesielt morsomt med mindre det er på lesesalen på flygerskolen du sitter. Med andre ord: De er ikke akkurat de mest mobile hodetelefonene som er å oppdrive! Hva med øreplugger/earbuds? Slike er meget mobile og tenderer til å isolere lyden godt begge veier, slik at verken du, og enda viktigere, andre i dine omgivelser ikke blir forstyrret av musikken du spiller. Sennheiser, AKG, etc. har mange fine øreplugger som faller innen din prisklasse. AKG K518 (DJ) er jo ellers et populært forslag til øreklokker i nevnte prisklasse, men en del klager over at de "er for små". Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jo, det er det, og de stenger ikke ut alt. Jeg kan fortsatt høre viftene fra PC-en min selv om jeg har DT770 på. I den prisklassen du nevner tror jeg kanskje jeg ville gått for Sennheiser HD448 eller HD515. Ellers er jo propper som f.eks. Sennheiser CX300 nokså gode til å stenge ute støy. Du kan jo også vurdere aktiv støyreduksjon om du ønsker å fjerne enda mer støy. Ellers burde du ta en titt på produktene til produsenter som AKG, Beyerdynamic, Sennheiser, Ultimate Ears, Audio Technica osv. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Du kan jo også vurdere aktiv støyreduksjon om du ønsker å fjerne enda mer støy. Aktiv støyreduksjon for å høre på musikk på en musestille lesesal? Meningsløst. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Det var kun for å lufte mulighetene, og for alt vi vet kan det jo hende headsettet skal brukes til andre ting enn kun i lesesalen. Trådstarter skriver jo at "hovedsakelig skal brukes sammen med laptopen på lesesalen". Dvs. at de for alt vi vet f.eks. kanskje skal brukes under korte bussturer fram og tilbake fra lesesalen, eller noe lignende. Endret 6. september 2010 av Meh. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg bruker Sony MDR-V6 på jobb. De er forholdsvis lukket og har meget klar og ufarget lyd. Jeg betalte ca. $100 for de i USA. Har hatt to par slike. Legg merke til neste gang du ser folk i studio på TV så bruker de som oftest MDR-V6, selv om de har blitt erstattet av en annen modell tror jeg man fortsatt kan få tak i dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå