aklla Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Jeg har en noe gammel 2,5" IDE disk jeg skulle hentet ut data fra. Jeg kjøpte en sånn adapter som tar SATA, og både 2,5" og 3,5" disker, koblet til og alt var tilsynelatende greit helt til jeg skulle initialisere disken. Når jeg prøver får jeg ikke opp noe feilmelding eller noe, det skjer bare ingenting når jeg prøver. Så, noen som vet om det er mulig å lage image eller noe fra en disk som ikke er initialisert? Disken fungerte sist gang den var i bruk, så det skal ikke være noe fysisk galt med den. Den spinner også opp når jeg kobler den til. Endret 23. august 2010 av aklla Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg tror Acronis True Image kan klone disken, selv om den ikke er initialisert. Kan du legge ut bilde av diskbehandling ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Skal fikse skjermdump når jeg kommer hjem fra jobb. Men, så vidt jeg kunne se var det ingenting unormalt der... Jeg har forresten testet på 3 forskjellige pc`r, identisk feil på alle... Bruker en slik adapter: USB 2.0 IDE+SATA Adaptor Inc Power Supply for 2.5" and 3.5" Endret 23. august 2010 av aklla Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Det funka ikke med Acronis True Image Skjermdump: Lenke til kommentar
johome Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 For å kunne klone disken må du faktisk ha en annen ledig disk som du kan klone til. Har du det ? ____ Kan du sjekke denne tråden som likner på dette. Tenker først og fremst på #3 og #5. Jeg har selv brukt Test Disk med hell ( nesten 2 år siden). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 (endret) Jeg sitter nå å kloner til en image-fil. Skal se hva jeg får til med filen etterhvert, tar litt tid, men jeg skal absolutt ta en titt på den tråden og se hva jeg får til Endret 23. august 2010 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå