Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Problemer med Macbookpro Batteri.

Anbefalte innlegg

Teknikeren som reparer PCen min ga meg nettopp denne beskjeden på hvordan batteriet mitt på en MacBook Pro 15 late 2007 fungerer.

Hei. Det første svaret sendte jeg deg på generell basis. For å unngå videre diskusjon rundt dette har jeg kjørt Apples batteritest på maskinen din. Denne viser at batteriet ditt har en ladesyklus på ca 360. Et batteri regnes som oppbrukt etter 250 sykluser og derfor har du dessverre ikke noe reklamasjonskrav på dette.

Får jeg gjort noe med dette? Den varer ikke mer enn en halv time. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er egentlig avhengig av hvor gammel pcen er.

Er pcen under 1 år gammel bør egentlig dette gå på den berømte "garantien" , er pcen under 2 år så tar du det på reklamasjon.

Over 2 år så må du nok finne deg i å betale for nytt batteri (selv om reklamasjonsretten på elektroniske artikkler er generelt 5 år så er levetiden på slike komponenter mindre men man bør kunne forvente ca 2 år på batteriene).

Du får oppdatere oss med hvordan dette går.

Lenke til kommentar

Batteriet er nesten 3år gammelt, men i følge forbrukerutvalget så skal batteriet vare 2,5 til 3år. Men jeg vet ikke om en ladesyklus på 360 er for mye. I dette øyeblikk for jeg ikke gjort noe med Apple, fordi ladesyklusen min er over 250 som er grensen for at de skal byttes ut. Men er 360 mye eller lite eller ok? Er det noe vits å prøve noe videre?

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg ikke det er noe vits i og med pcen er ca 3 år gammel, da vil Apple kunne argumentere med bruksmønsteret ditt og også henvise til de tekniske testene.

Men om du ønsker å stå på ditt så kan du jo prøve deg, men det er ikke sikkert du kommer noen vei og det kan koste deg tid / penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...