mungo Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg driver og speccer en PC som skal plasseres i rack og trenger en god kjøler til Intel i7 980 Extreme Edition. Siden den skal stå i rack er ikke støy et moment siden racket står i eget rom. Jeg har funnet ut at Noctua NH-D14 er bra greier og lurer derfor på om den passer i 4U kabinett. Hvis noen vet om en butikk som selger 5U kabinett så skrik ut. Jeg ser at Chieftec har et på sine sider, men finner det ikke i noen butikker. Noctua NH-D14 er 160 mm høy. 4U er 7" høyt, dvs 177,8 mm, men det er vel utvendige mål? I tillegg må man ta høyde for monteringssoklene og høyden til hovedkort + cpu + sokkel. Hvis noen vet om en alternativ CPU-kjøler til nevnte cpu er jeg åpen for forslag. Pris ikke så viktig. Mulig at boxed vifta er god nok? Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Hei, vet ikke om du kom i mål med ny boks? Rack Unit, "U", regnes i utvendig mål, vil tippe på at det blir trangt ifor en NH-D14 fra prosessor og til chassislokk med 4U... Nextron har 5U rack-kabinettertil ~3000,- + mva. Husk å sjekke at hovedkortet du skal bruke har formfaktor som støttes i kabinettet. NoBo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå