TheGuard Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Hvis jeg har laget en film, men så vil jeg kanskje sette inn et klipp midt i filmen, eller for den saks skyld helt i begynnelsen. Hvordan gjør jeg dette? Alt av lyder og andre snutter som ligger i Video 2,3,4 osv, må jo også bli forskjøvet, for at ikke det skal bli feil. Noe tips? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Er ikke helt dreven på premier enda, men tror man kanskje kan dra fila til dit man vil og slippe. Mulig den legger seg riktig og at alt flytter seg? Må huske på at 8 tallet som er vridd 90 grader nederst må være på slik at man flytter bilde og lyd sammtidig. En annen måte er å velge til venstre en av de verktøyene. Er en av firkantene som har 2 piler over hverandre. Med denne kan man lage et vindu rundt og så flytte alt. Du får kanskje litt bedre svar av noen andre. Har ikke premier foran meg så det er litt vanskelig å huske knappene. Sikkert lettere måter å gjøre det på også. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Et hvilket som helst redigeringsprogram vil kunne låse lyd og bilde sammen på de forskjellige klippene. Hvis du forteller meg hvilket redigeringsprogram du har, kan jeg komme med en deltaljert forklaring på hvordan du skal få det til. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Beklager - svarte litt kjapt :oops: Premiere har en mulighet for å låse lyd og video til hverandre. Dersom du bare har videospor med lyd og bilde, er det bare å passe på at du har riktig redigeringsmodus. Nede på tidslinjen finner du et ikon for synk eller usynk redigering. Velg det som er for synk. Det vil si at uansett om du flytter på videosporet, vil lyden følge med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå