padda Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Har internett fra Get, og har hatt dette koblet rett i datamaskinen min. Nå skal jeg dog ha trådløst nett i leiligheten, og har lagt en trådløs router (Netgear WGR614v6) mellom routeren fra Get og datamaskinen min. Min maskin er koblet med kabel til den trådløse routeren. Problemene begynte med én gang jeg startet maskinen etter å ha satt på det som nå bare blir en hub. Internett detter ut med jevne mellomrom, mens jeg surfer. Jeg får melding i Firefox enten om tidsavbrudd, eller at tjeneren ikke er funnet. Dette bl.a. på nettsider som dagbladet.no. Som oftest holder det å trykke én gang på oppdater-knappen, og så kommer siden, men det er fryktelig plagsomt. Jeg bruker Win7, men har hatt problemet tidligere med XP, da med NextGenTel. Har oppdatert firmware på routeren til nyeste versjon. Routeren står på DHCP. Noen som har noen idé om hva jeg kan gjøre? Er det bare å kaste routeren i søppelet og kjøpe seg en ny? Lenke til kommentar
grooovy Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Har du koblet flere kabler inn i routeren? (Regner med det er denne du har valgt å kalle for hub?) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg ville forsøkt å bytte kabler før jeg evt gjorde noe mer med routeren/hubben. En dårlig kabel kan gjøre at internett-forbindelsen faller ut en gang i blandt. Lenke til kommentar
padda Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Takk for tips, det skal jeg prøve! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå