Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

hehe, de satser vel på at ingen er tilstede for å verifisere det om 100 år.

Anyways, jeg ville nok heller satset på å brent om bilde cd'ene som betydde noe for meg med jevne mellom rom, kanskje om 10 år hvis du fortsatt har en brenner:)

Oppbevarer du de utenfor kontakt med sollys osv så holder de nok en god stund de fleste"!

Lenke til kommentar
hehe, de satser vel på at ingen er tilstede for å verifisere det om 100 år.

Anyways, jeg ville nok heller satset på å brent om bilde cd'ene som betydde noe for meg med jevne mellom rom, kanskje om 10 år hvis du fortsatt har en brenner:)

"!

Om 10 år så kan du vel samle sammen 50-100 av cd'ene du har med bilder og brenne/kopiere de over på en enkelt høykapasitets DVD eller hur....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hm. Det er mye diskutert hvor lang tid levetid en CD har. Hvordan man lagrer de skyldes sikkert mest. Sikkert lurt å ha 2 ekseplarer av CD'ne og brenne de på nytt om 5-10 år til noen nyere eller på datidens medium. DVD kommer jo nå med blå laser som tar 23GB. Om et par år er det helt sikkert noe annet. Ville tro at det er lurt å brenne over til nyeste ting. Om noen år er det ikke sikkert CD er noe mer og at man ikke kan bruke det på eks datidens DVD spillere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...