Gå til innhold

Foto oppgave på medier og kommunikasjon

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har fått en foto oppgave på medier og kommunikasjon (andre året).

Den handler om ungdom å psykisk helse.

Vi fikk beskjed om at vi skulle tenke ''ut av boksen'' og finne noe eget. Det måtte ikke bli en klisjê, som foreksempel en liten jente i ett lite hjørne som sitter og gråter.

Forslag/ideer? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å ha en bildeserie på 3 bilder.

På det første bildet tenker jeg å ha ett ''happy'' bilde med en person som har det gøy, smiler og ler. Personen er sammen med vennene sine og spiser.

På det andre bilde ser man at hun skifter ansiktsuttrykk til ett litt dystrere ansiktsuttrykk og på det siste bilde så spyr hun.

Altså bulimi.

Innspill?

Lenke til kommentar

Først: ingen idéer er dårlige!

Det er ikke denne heller. Synes det er en bra tanke. Men det du skriver er kun en tanke foreløpig.

Hvordan vil du at bildene skal se ut, hva skal de inneholde? Hvor sitter de og spiser, hvor mange venner er med på bildet og hvordan skal du vise at hun virkelig er happy? Og er hun virkelig happy?

Hvor foregår disse neste bildene? Skifter uttrykket hennes ved bordet, eller går hun et annet sted? Skal du vise at hun spyr direkte, eller indirekte - skal man se spyet eller skal man se henne bakfra mens hun er på do og spyr? Skal du sette bildene sammen til ett, eller skal det være en serie individuelle bilder?

Nå stiller jeg deg mange spørsmål, men still disse til deg selv - finn svar, nye spørsmål, finn svar og vips får du enda bedre idéer. For det er ofte slik at den første idéen sjelden er best.

Lenke til kommentar

Enig med han som sier at dette burde være noe du tenker ut selv. Det er jo deg og dine ideer som skal være sentrale her, og ikke andres forslag...

I tillegg må jeg få si at når du studerer kommunikasjon burde du være litt mer nøye med å skrive riktig... :whistle:

Lenke til kommentar

Høres ut som om du har en plan, og det ville ikke være så dumt å gjennomføre den.

Ang det fototekniske (Hvor er det eneste stedet jeg kan si jeg behersker, da kreativitet ikke er min sterke side) har du tenkt å ta bilder med et dslr i JPG og lime bildene direkte, eller har du kompetanse til å få bilder som hver for seg skiller seg ut, og som man kan se på som gode fotografier og ikke bare en løsning på en oppgave. Når du får bilder som alene står ut og viser dine fotokunnskaper, og i tillegg står til oppgaven, da har du, om læreren faktisk kan litt foto (Er litt som en sinusbølge den kvaliteten medie&kommunikasjon stiller hva lærere angår på foto, enkelte lærere kan bare film og reportasje og evt ikke hva en blender og lukkertid er, mens andre lærere er fotografer) da har du sikret deg en god karakter.

Tenk på det tekniske når du tar bilder, er det bare det personen gjør som skal vise utvikling, eller er det også det tekniske i bilde som skal ha noe å si (Lysmengde, skarphet, kontrast osv)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...