Gå til innhold

Skal skrive reportasje om starcraft, skoleoppgave. Trenger frivillige kilder.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en elev som går 3. året på Medier og Kommunikasjon. Dette innebærer en hel del reportasjeoppgaver. Da jeg kom på skolen idag tidlig, fikk vi nettop dette. En reportasjeoppgave. Der vi skal undersøke mennesker og miljøer i Norge, som er ukjente for de fleste. Det første som falt meg inn var at det er svært få som vet nok, eller noe i det hele tatt, om hvordan gamingmiljøet i Norge er.

Selv er jeg jo en SC2 spiller, og vet hvor stort SC:BW var, og hvor stort SC2 kommer til å bli. Dette ønsker jeg at fler skal få innsikt i. Jeg ønsker at fler skal bli opplyst om hvor stort dette faktisk er, og at de aller beste faktisk kan leve ganske godt av dette spillet. Det er derfor jeg har har valgt å spesifikt fordype meg i Starcraft (og derfor poster i denne kategorien, naturligvis).

Men for å skrive en reportasje, må jeg ha kilder. Jeg kan ikke bare sitte og skrive mine egne subjektive meninger om temaet, for så å kalle det en reportasje. Og det er her jeg trenger deres hjelp. For å kunne lage en god, og gjennomført reportasje om temaet er jeg nødt til å kunne snakke med andre mennesker som vet hva de snakker om, og som har innsikt i dette miljøet. Kanskje også selv har tjent penger på dette spillet. Det hadde vært det aller beste.

Jeg hadde derfor satt stor pris på om noen hadde vært villig til å hjelpe meg med dette. I form av et intervju online, på msn/skype. Da kommer jeg til å stille en del spørsmål om din mening om spillet, og hva du mener om Starcraft communitiet også videre.

Dersom du bor i nærheten, hadde et eventuelt møte også vært meget, meget flott. Dette ser jeg dog at kan bli problematisk, og er ikke noe krav. Kun en bonus for min del. Dersom dette blir aktuelt, er det selvfølgelig jeg som beveger meg utover mot deg. For å kunne ha et intervju i person, og kanskje noen bilder også. Jeg bor i Osloområdet.

Hadde satt pris på om noen kunne hjulpet til med dette, og stilt opp til et intervju! Deadline for reportasjen er 1. September, og jeg kan legge ut det ferdige resultatet etter dette, dersom ønskelig.

Om du ønsker å hjelpe meg med dette, kan du sende meg en PM, eller svare i tråden her.

- Andreas Jacobsen :)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...