Bruker-93156 Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hei, noen som vet hvor jeg finner uniformsreglementet til Sjøforsvaret. Jeg har prøvd google, men av en eller annen grunn får jeg opp masse dritt og langt ifra det jeg søker på. Hadde vært lette om de hadde egne linker på nettsidene som er godt synlige. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Fant et uniformsreglement for sjø som ble oppdatert i 2007. Har sikkert ikke vært vesentlige endringer siden den gang. Trykk på lenken http://www.nosu.no/innhold/felles/regulativer/uniformsreglement%20for%20sj%C3%B8forsvaret.pdf Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Takker så meget Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Noen som vet hvordan en korrekt panserbrett ser ut... Så mye rart på rekrutten, men min var visst jævlig bra, befalet mitt sendte alle som ville ha PB til meg for den så så fin ut, så det var en skam at de tok den tilbake når jeg ble mudda Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Hvordan en beret skal se ut fremkommer vel i uniformsreglementet! (TJ 12-3, del 6, pkt 55) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. september 2010 Forfatter Del Skrevet 11. september 2010 Funker dårlig å beskrive en beret, men tror jeg fikk til min perfekt... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Mulig poenget var at panserbrett er ureglementert. Ser kulere ut, men det er altså ikke sånn bereten skal se ut i henhold til gjeldende reglement. Se side 20 og 205 i reglementet som du finner tidligere i denne tråden. Se også på alle bildene av komplette antrekk. Ikke mye panserbrett å finne der, dessverre. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Vet at det kun er panser bataljon som skal ha, men både fenriken og løutnanter bruker det på Madla, så da er det faen med ett fett... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Vet at det kun er panser bataljon som skal ha, men både fenriken og løutnanter bruker det på Madla, så da er det faen med ett fett... Så fordi befalet ditt bryter reglementet, så kan du gjøre det? "Stein, saks, grad" tilsier at uniformsreglementet, en skriftlig ordre fra GIS (som vel er viseadmiral eller kontreadmiral, husker ikke i farta) stiller "litt" sterkere enn hva nå enn din løytnant eller fenrik måtte finne på å mene. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Er klar over det, men det står ikke, slik jeg har sett at det skal være den sjøbretten... Mulig jeg har oversett det, men beskrivelsen av brette. Mener jeg kan tolkes åpent, og gir rom for panser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871324 Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Samme her på GSV. Her skal vi ha jegerbrett. Kontigenten min har alle bretta jeger, mens nesten alle befaler har panserbretten. Syns personlig panserbretten er kulest jeg altså. Mr. Olsen, kan du poste et bilde av din? Keen på å se hvordan den ser ut Lenke til kommentar
valentino Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Epshopp, kan du legge ut bilde av en jegerbrett? Har ikke vært borti det uttrykket før. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 Kan se om jeg får til, litt jævlig å ta av seg selv, men kan prøve... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Ikke lett å ta av seg selv, skulle gjerne brukt noen andre https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue.gif Får unnskylde, er ikke særlig rutta på dette med selvportrett og det å ta fjortisbilder i speilet. Nå skal det sies at den kanten øverst løsner sålenge man ikke fester den inntill, så burde hatt et anker som holder den på plass, men du skjønner vel poenget ;)c Endret 2. juni 2014 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Og det der får du seriøst skryt for? Det der er amerikansk stil. For øvrig går panserbrett kontra "annen brett" ut på hvor mange lag stoff piggene på kongemerket penetrerer, så du kan ikke snakke om hva slags brett du har når du ikke har i noe merke. Men den der var helt jævlig. Alt for stor for deg ser den også ut til å være, den skal være et par størrelser mindre enn luestørrelse. 2 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Det der var ikke den jeg hadde i Forsvaret, kjøpte den når jeg kom hjem. Husker ikke hvordan den i forsvaret var så laget denne ut ifra hva som føltes rett, lite bilder på nett. Du må gjerne poste bilder som godt viser hvordan den skal være. Jeg får den ikke mindre, går såvidt på hodet nå (55) og jeg har lite hode. Piggene går gjennom 3 lag... Om du tror meg eller ikke er en ting, men selv syns jeg den ser bedre ut når jeg ser meg i speilet enn på bildene. I tilleg blir den litt annerledes når merket komme på. Men legg gjerne opp bilder som er fasit på bretten. Var i Madla i helga og sjekka mot noen og bretten var lik de. Hvordan den ser ut på meg må nesten ses bort ifra, jeg passer ikke med hodeplagg og har aldri gått med det... Men hva er galt mener du? Må nesten forbedre om den er så jævlig Btw: det er ikke noe. Luftrom noen sted mellom bereten og hodet, syns det ser slik ut på bildene, men den er helt inntill. Endret 13. september 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Jeg skulle gjerne lagt ut bilde, men jeg dimmet for et år siden og mine tre bereter har blitt "lånt" på vors, brukt på kostymefest og forsvunnet under flytting, så jeg kan ikke vise deg hvordan de så ut. Men på din er altså selve bretten ALT for svær. Hele greia ser egentlig alt for svær ut, tror ikke det er samme modell som forsvaret bruker. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Ellers skal høyeste punkt på bretten være over utsiden av øyet, din er for langt inn mot fjeset. Den er også trukket for langt ned bake. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Den er to fingre over kulen i hodet, og jeg fikk beskjed om rett over, men det er jeg enig i, syns den er for langt bak selv, og jobbet den lengre opp... Det er samme som forsvaret bruker, mener jeg å tro. Kjøpte på forsvarsbruk.no Ellers skal høyeste punkt på bretten være over utsiden av øyet, din er for langt inn mot fjeset. Hva mener du? Den spissen på toppen skal være mer mot vensre i bildet og altså mer mot venstre når man står i speilet? Vet at det er håpløst å forklare, derfor jeg ikke har funnet fasit, og den antagelig ser helt jævlig ut men befalet på madla går sabla likt, mulig de har mindre luer... Edit: Jeg kan koke dritten! Endret 13. september 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Jeg har en følelse av at bretten din ligger på feil side. Se her og her. Der ser du også hvor liten de ser ut i forhold til din. Edit: Jeg foreslår at du dropper hele greien og tar det når du kommer inn. Da har du sannsynligvis fått mindre hår og en mer riktig beret. Endret 13. september 2010 av endrebjo Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. september 2010 Forfatter Del Skrevet 13. september 2010 (endret) Ikke faen om jeg klipper meg mer! Og bereten er ikke mindre, da må jeg ha mindre str, 53 eller 52. Feil side? Skal den store flaffen ned mot venstre? Edit: iPhone fucker opp ord! Endret 13. september 2010 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå