VirreVappen Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 (endret) hei! min sønn har en Nokia 5030 som er 10 mnd nå. Vi kjøppe lik telefon til begge guttene og de har begge en veske som mobilen er oppbevart i. Den ene telefonen fikk problemer med lading. Beskjeden var, lader ikke støttet... Med batteriet fra den andre telefonen fungerte den bra. Så den ble levert på reperasjon der tekniker sa at det var en typisk SW feil og de skulle oppdatere SW. men nå har vi fått meskjed om at det er vannskade og at ingen ting kan gjøres!! Jeg er 100% sikker på at telefonen ikke er vannskadd, da den ligger hjemme hele tiden. Så hva kan jeg gjøre ?? Som sagt så ligger den beskyttet hele tiden og kan umulig ha blitt vannskadd! telefonen ser jo helt ny ut uten noen merker inni utenpå eller noe ?? Jeg frykter at verkstedet tar en spansk en her... hva kan jeg gjøre ? Endret 23. august 2010 av VirreVappen Lenke til kommentar
Loko Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Verkstedet tar neppe en spansk en da dem får betalt for utførte reparasjoner. Så dem taper faktisk penger på å få inn væskeskadde telefoner. Så er den konstantert væskeskadet så er den som regel det. Veldig ofte kan kondens som oppstår ved å ha den liggende i en alværsjakke, eller liggende på badet under dusjing. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 En telefon som alltid er inne? Har den aldri vært ute? En veske gir ingen garanti mot væskeskade. Lenke til kommentar
VirreVappen Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 Aldri ute, det er riktig. IKKE vannskadd, det er poenget.. Var ikke ut etter diskusjon/synspunkter på om den hadde vært ute eller inne egentlig, trodde det gikk frem av innlegget... Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Som Loko sier så taper verkstedet penger på væskeskadede telefoner, og de får betalt for å reparere telefoner. Men det du kan gjøre er å kreve å få se et bilde av skaden. En telefon trenger heller ikke å være ute for at den skal bli væskeskadet. Du har nok ikke fått beskjed om at den er vannskadet, men du har fått beskjed om at den er væskeskadet. En tekniker har normalt ikke utstyr for å kunne kontrollere hvilken væske som har skadet apparatet. Derfor brukes aldri ordet vann. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Du skriver i startinnlegget ditt: Den ene telefonen fikk problemer med lading. Beskjeden var, lader ikke støttet... Med batteriet fra den andre telefonen fungerte den bra. Vil det ikke da bare være for deg å kjøpe et nytt batteri da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå