anbar Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 hei, jeg sitter bak et nett med ganske mange stengte porter (uio) og har derfor satt opp en vpn server (xp sp 3) til gamlehuset. Den får ip direkte fra modemet, ingen dhcp. ipen den får starter på 195. vpn er satt opp til å dele ut ip i 192.168.0.100-105. jeg får koblet meg til vpn, men internett er det verre med. jeg antar at det er en konfig feil, men ser ikke helt hva jeg har gjort galt. remote desktop fungerer, så jeg vet den har nett (ellers hadde jeg jo ikke kunnet koble meg til) det jeg antar er at jeg må aktivere internett deling, stemmer det, i så fall, hvordan gjør jeg det. på properties -> advanced på eth0 finner jeg ikke noe slik mulighet som det ifølge denne guiden skulle være. jeg vil være veldig takknemmelig for hjelp. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Hvi RDP fungerer over Internett høres det ut som du må sette opp DNS servere. Endret 24. august 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
anbar Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 skal prøve det ikveld. Skal dns være det maskinen selv har som dns server, eller skal det være dns til selve maskinen? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Du må sjekke ut hva IP adressen til DNS serverene som Internett leverandøren bruker er. Finnes sikkert på support siden deres. Hvis RDP fungerer ved å bruke en statisk IP adresse over Internett (ikke lokalnettet)så er det nok DNS som må settes opp. Edit: Du kan prøve å sette DNS adressen statisk under egenskaper for netteverkskort. Endret 24. august 2010 av Knopfix Lenke til kommentar
anbar Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 jeg har forsøkt å sette opp dns serveren både på verts og klient maskinen, men fortsatt ikke noe hell. noe jeg kan ha gjort feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå