nabo_nabo18 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 hei, alle sammen. kan noen snill å hjelpe meg om dette. jeg har en funksjon som jeg vet ikke hvordan jeg kan finne verdigmengden til den (y). mange takk 2/ (x^2 + 1). Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Hvis du ser etter, vil den aldri kunne bli negativ. Ei heller kan den bli null. Kan den noen gang bli større enn 2? Prøv med en veldig liten verdi av x, og en veldig stor. Edit: Ta gjerne å sjekk ut grafen. Endret 22. august 2010 av Jude Quinn Lenke til kommentar
nabo_nabo18 Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 det er veldig lett å se på grafen da. finnes det en regle til å finne verdigmengden (y) ? fasiten er at y ligger mellom 0 og 2. men jeg vet ikke om hvordan de kan få det til ? Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Hvis du vil ha hjelp anbefaler jeg matteassistansetråden i fremtiden, den er der av en grunn. Hvis du ser på funksjonen din har du en x^2 i nevneren, som er positiv for alle verdier av x. Funksjonen har størst verdi (2) for minst nevner, altså når x er null. Når x blir veldig stor går funksjonsverdien mot null. Funksjonen tar alle verdier (0,2]. Lenke til kommentar
nabo_nabo18 Skrevet 24. august 2010 Forfatter Del Skrevet 24. august 2010 mange takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå