Gå til innhold

hvorfor ønsker ikke folk at RBK skal lykkes?!

Skribenten_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke galt, men det er jo veldig gunstig for RBK. Har aldri sagt at Rosenborg ikke hadde fortjent disse pengene og greier, men at det ville være en fordel om dere ikke fikk de siden det fører til at Rosenborg er mer overkommelige i Tippeligaen.

Lurer på hvor mange ganger jeg må gjenta meg selv på akkurat det punktet.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange ganger jeg må gjenta meg selv på akkurat det punktet.

Nå må du se hva jeg quoter da ;) En ting er man misliker at andre klubber kjøper de beste spillerne innad i Norge, det argumentet kan jeg til en viss grad forstå, men hva som gjør at nedbetaling av gjeld, utbygginger av stadionanlegg og beholde spillere (ikke bli dårligere) virker negativt på andre lag forstår jeg ikke. Med mindre man faktisk ønsker at RBK skal bli et dårligere lag så de andre klubbene i det minste føler at de har kommet nærmere toppen.

være en fordel om dere ikke fikk de siden det fører til at Rosenborg er mer overkommelige i Tippeligaen.

Må igjen få presisere, jeg er ikke RBK fan.

Lenke til kommentar

så gir det dem en fordel til nedbetaling av gjeld, utbygninger, muligheten til å ikke selge spillere.

Og det er galt?!

Selvsagt ikke galt, men som Vif fan vil jeg jo ikke at det skal skje. Og nedbetaling av gjeld og utbyging av fasiliteter er i alle fall å bli bedre. Det at de slipper å selge spillere er helt fair det, men hadde ikke gjort noe for resten av lagene i Tippeligaen hvis Rosenborg plutselig hadde mistet Annan ++.

Lenke til kommentar

Huseklepp den med best teknikk i landet, nå har jeg hørt det å. Nei, vi får da håpe ikke Rosenborg kommer til CL sånn at de kan kjøpe Huseklepp for da blir de uovervinnelige. :roll:

tuller du nå? jeg synes det er ganske klart at han har best...Nå kom jo ikke RBK til CL. De hadde nok ikke hatt råd til han uansett...Ellers så så vi i går hvor uovervinnelige de er...

Step_up: Tror Brannbrillene dine spiller deg et puss igjen. Huseklepp har ikke akkurat vært like målfarlig som ifjor, selv om han fortsatt er en veldig god spiller som fortjener bedre enn TL.Carew har forresten ekstremferdigheter som er mye enklere å gjøre det bra i utlandet. Han er stor, sterk og rask som passer bra inn i en hver liga, mens Huseklepp er god på teknikk, finter og den slags som ikke trenger å fungere like bra i større ligaer med høyere tempo. Tviler på at han har bedre teknikk enn Alanzinho eller Edu heller, som ikke akkurat har vært store suksesser i utlandet etter å ha herjet i TL.

trenger ikke å bruke Brannbriller for å skrive at han har best teknikk. Det synes jeg er ett faktum. Selv om han ikke har vært like målfarlig, så har han spilt den andre halvdelen på vingen, og har ferdigheter som gjør at han leverer i de aller fleste kampene og er alltid farlig.

Jeg tror ikke de to har vært i nærheten av Huseklepps teknikk, men de har jo vært gode på hver sin måte. At de ikke har vært suksesser i utlandet, vil jo fortelle en del om Huseklepp blir det. gode finter og god teknikk virker bra i hele Verden! Er en grunn til at Ronaldo ble en suksess i PL! Skal du gjøre ett faktum av at du ikke mener at Huseklepp ikke er bedre og at han dermed ville floppet i utlandet? :roll:

Lenke til kommentar

Ønsker virkelig at RBK skal lykkes både i serie og CL. Det at de andre klubbene syter og klager over RBK gjør det bare mer moro å heie på RBK. Skal andre norske klubber ta opp kampen med RBK må de jobbe hardt for det, tenkte på seg selv istedenfor å klage på RBK hele tiden og ta lærdom av det RBK gjør(studere fienden)

Jeg vil eller at RBK vinner serien og kommer seg til CL hvert eneste år enn at vi har forskjellige vinnere hvert år som havner i bunnstriden året etter de vant serien.

Lenke til kommentar

Sier ikke at han vil gjøre det, men det er en mulighet for det. Spesielt siden hans beste ferdigheter er dribling og kontroll på ballen. Det å sammenligne han med Cristiano Ronaldo er jo helt ute på viddene, ettersom Ronaldo er en av verdens beste på disse feltene og er langt foran en nordmann som spiller på Tippeligaens 12. Plass.

Carew derimot har fysikk i verdensklasse og var mye enklere å bruke 75 millioner på enn det det ville vært å gjøre det samme på Huseklepp. Dessuten har ikke Huseklepp vært i nærheten av suksessen til f.eks Alanzinho og Edu i Norge enda, som gjør det enda mer tvilsomt.

Nå blir dette veldig off-topic da.

Lenke til kommentar

100 mill hadde gitt RBK enorme konkurransefortrinn, det kan ikke stikkes under en stol. Norge har vel 3 muligheter til å nå EL, vi trenger pr dags dato ikke flere plasser i CL, rett og slett fordi ingen klubber er gode nok til å komme dit. Ink RBK.

Dersom RBK hadde fått 100 nye mill nå, ville de hatt en enorm fordel inn imot neste sesong, og i så måte ville ikke tippeligaen blitt jevnere og dermed kjedelig for de andre klubbene.

Jeg for min del, vil gjerne at VIF skal ha mulighet til å kjempe om gullet, derfor er jeg fornøyd med at RBK ikke gikk videre, noe de uansett tydeligvis ikke er gode nok til heller.

Man kan gjerne kalle det misunnelse, men jeg vil helst at mitt lag skal vinne, unner ikke konkurrentene det samme.

Lenke til kommentar

Var ikke statusen til RBK som gjorde at Tettey gikk for 40.

Heller det at det var akkurat før markedet kollapset og at Tettey er en god spiller og var sterkt ønsket av Rennes.

Kan tildels sammenlignes med Prödl (Sturm Graz) andre veien. Han var sterkt ønsket på Lerkendal og Roseborg la faktisk 28 mill på bordet. Der var det dog spilleren selv som ikke ville, Sturm Graz sa ja, etter det jeg husker.

Lenke til kommentar

Det at de slipper å selge spillere er helt fair det, men hadde ikke gjort noe for resten av lagene i Tippeligaen hvis Rosenborg plutselig hadde mistet Annan ++.

Med andre or så sier du nå at vi må selge for at nivået skal jevne seg ut? :new_woot:

Nei, jeg så at det ikke hadde gjort noe for resten av lagene i Tippeligaen hvis Rosenborg solgte noen spillere. Står ikke det ganske klart i innlegget? Nivået kan selfølgelig gjevne seg uten at dere selger, men nivået blir gjevnere fortere hvis dere selger spillere. Men for meg er det helt greit at dere beholder spillerne deres, vi skal nok få bedre enn de dere allerde har.

trenger ikke å bruke Brannbriller for å skrive at han har best teknikk. Det synes jeg er ett faktum.

Litt av problemet ditt Step_up, du tror det er fakta, problemet er at det ikke er fakta.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Med andre or så sier du nå at vi må selge for at nivået skal jevne seg ut? :new_woot:

Nei, jeg så at det ikke hadde gjort noe for resten av lagene i Tippeligaen hvis Rosenborg solgte noen spillere. Står ikke det ganske klart i innlegget? Nivået kan selfølgelig gjevne seg uten at dere selger, men nivået blir gjevnere fortere hvis dere selger spillere. Men for meg er det helt greit at dere beholder spillerne deres, vi skal nok få bedre enn de dere allerde har.

Vil det ikke være en fordel for norsk fotball om de andre lagene kommer opp på Rosenborgs nivå?

Skjønner ikke tankegangen med at Rosenborg må ned i gjørma med resten.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil det mest positive være at flere lag kommer seg opp på Rosenborgs nivå - jo høyere nivå på lagene, jo bedre. Men alle er jo klar over at å komme opp på et så høyt, stabilt nivå, er veldig tidkrevende, RBKs suksess ble ikke akkurat bygget opp over natten, og det krever ressurser. Det er vanskelig for de fleste norske klubbene, som ikke har ressurser og økonomi nok til å for eksempel avslå gode bud på de beste spillerne i klubben. Da blir det en ond sirkel hvor man ikke kommer seg noe sted. Men klart, med riktige ambisjoner, ressurser og gradvis suksess så vil det være mulig for andre klubber å komme opp på Rosenborgs nivå, men det krever at mye skal klaffe over tid. Derfor er det kanskje enklere å håpe at RBK skal svekkes for spenningen i Tippeligaens skyld. Men det er jo litt rart å håpe lag blir dårligere, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar

Vil det ikke være en fordel for norsk fotball om de andre lagene kommer opp på Rosenborgs nivå?

Skjønner ikke tankegangen med at Rosenborg må ned i gjørma med resten.

Er jo det jeg prøver å si. Det beste hadde selvsagt vært er om alle lagene var på RBK nivå og bedre. Men Vålerenga hadde blitt et topplag fortere(ikke bedre) hvis RBK mistet alle spillerne sine og gikk konk. Og nok en gang, det er ikke noe jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Den gangen Rosenborg var på sitt beste i Europa gjorde også de andre norske lagene det bra. Virker som de fleste i denne tråden glemmer dette. Hvorfor skulle ikke dette skje igjen?

for meg er det helt greit at dere beholder spillerne deres, vi skal nok få bedre enn de dere allerde har.

trenger ikke å bruke Brannbriller for å skrive at han har best teknikk. Det synes jeg er ett faktum.

Litt av problemet ditt Step_up, du tror det er fakta, problemet er at det ikke er fakta.

This. Jeg må bare le av innlegget ditt over her.

Lenke til kommentar

Den gangen Rosenborg var på sitt beste i Europa gjorde også de andre norske lagene det bra. Virker som de fleste i denne tråden glemmer dette. Hvorfor skulle ikke dette skje igjen?

for meg er det helt greit at dere beholder spillerne deres, vi skal nok få bedre enn de dere allerde har.

This. Jeg må bare le av innlegget ditt over her.

Hvis det er det jeg har understreket du mener så er det noe jeg håper på, ikke nødvendigvis tror på. Dårlig formulert fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...