Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) EL vs CL i aftenposten Her kom jeg over en spennende quote: Uavhengig av om det blir Europa-ligaen eller Mesterligaen er det mye som blir likt i RBK-miljøet denne høsten. Det kan være like god erfaring å møte Liverpool i Europa-ligaen som Manchester United i Mesterligaen, og RBK får akkurat like mange poeng på rankinglistene for en seier i Europa-ligaen, som i det aller gjeveste selskapet. Betyr ikke dette at norsk fotball kommer like nærme 2 plasser til CL-kvalikk med en seier i EL som en seier i CL? Da er det jo ikke en tvil en gang. EL er det jo lettere motstand som vil si at det er større sjanse for seier og større sjanse på bedre ranking for Norge enn det ville vært i CL. Hvis dette er riktig ser jeg hvertfall ikke noen argumenter for at det vil bli bedre for de andre norske klubbene med RBK i CL framfor EL. Endret 25. august 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Logget på for å stille det samme spørsmålet, hvis dét stemmer så er jo hele diskusjonen fra denne uken helt latterlig. Da må jo alle med vettet i behold være enig med Andresen. Endret 26. august 2010 av Alastor Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg sitter ikke akkurat og koser meg. Liker ikke København heller. Men klart fremtidsutsiktene til Vålerenga og resten av Tippeligaen er bedre med dette resultatet. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dette hjelper ikke Tippeligaen en dritt. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Nei, men det svekker den ikke heller, som var alternativet. Vi får uansett like mange poeng ut av dere ved at dere vinner kamper i EL som i CL. Så forskjellen er vel egentlig bare at dere ikke får spenn og spill mot de beste lagene i verden. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det hadde ikke blitt bedre hvis dere hadde vunnet heller ... Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Skutle som sammenligner RBK med landslaget i ski? Skutle som snakker om at mye av de pengene som går til de andre klubbene i TL er overgangspenger? Sorry ass, det overbeviser meg ikke det spor. Om Rosenborg får 100 mill og Vålerenga får 1 mill så minker det sjansene til VIF. Markedet styrer, og hvis Rosenborg har mer å rutte med/ikke selge for, så vil dette gagne RBK og være dårlig for resten. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvordan kan et Rosenborg som tar 13nye seriemesterskap på rad gagne Norge? Mulig det er artig for dere bartemenn, men tror til og med dere ser denne. Og ja, jeg koser meg. Jeg ler. Jeg har faktisk humra konstant i flere timer nå. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kampen i dag var flaut for å si det sånn. Rbk er bare importert, få inn flere bartemenn på laget som gidder å score mål å som driter i utseende Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Skutle har jeg møtt mange ganger og er det en person jeg ikke tar seriøst når det kommer til fotball så er det ham. Han er en ypperlig administrator men fotbalø har han ikke peiling på. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Morsomt med Stokke som mot slutten av kampen syter over at FCK "kan kjøpe spillere fra en annen hylle enn Rosenborg". Præhæhæ! Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 La også merke til at Stokke hele tiden skulle fremheve at RBK aldri møter motstand i nærheten av FCK i Tippeligaen, som en slags ripp på VIF og Andresen. Satser på at et Seriegull 2011 stopper kjeften på han. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Morsomt med Stokke som mot slutten av kampen syter over at FCK "kan kjøpe spillere fra en annen hylle enn Rosenborg". Præhæhæ! Artig ja. Rart han ikke syter over dette når Rosenborg møter lag som er i akkurat samme situasjon i tippeligaen. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Enda godt RBK ikke fikk disse millionene. En liga hvor et lag vinner hele tiden er ikke noe annet enn kjedelig for publikum. Mulig ligaen ikke blir bedre, og det er synd det. Men jeg synes det er mer synd at et lag skal toppe pallen hver gang. (uavhengig om hvordan pengene er opptjent.) Kall det misunnelse hvis dere vil. Det bryr jeg meg ikke noe om. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvorfor er det så mye snakk om i media og hos andre fotball klubber at dem ikke ønsker at Rosenborg skal lykkes?!Fordi Rosenborg da ville blitt mer suverene og bedre enn de andre klubbene i tippeligaen. Er det bare meg eller er dette helt på trynet. Altså det jeg føler folk sier er, for å øke kvaliteten på tippeligaen i Norge, så må Rosenborg bli dårligere. Jeg jubler for at RBK ikke fikk CL-spill. Det tar vekk veldig mye spenning i Tippeligaen om RBK får til de grader mye mer ressurser enn alle andre klubbene. Og det er ikke snakk om at RBK skal bli dårligere, bare at de ikke blir for gode for resten av lagene. For utvilsomt er RBK det beste norsk laget. Det var den rasjonelle grunnen. Men det er kanskje enda mer følelser i det. For å sammenligne med en motsetning. Det sitter tusenvis av nordmenn som elsker en engelsk klubb. Uten å ha geografisk tilhørighet, i utgangspunktet ingen klubbtilhørighet. Det har bare blitt slik av en mer eller mindre obskur grunn. I forhold til RBK så er bartelaget bare så deilig å hate. Det har bare blitt sånn etter trønderdominans i årtier. Og det hjelper ikke at den oppblåste selvgodheten selv, Eggen, går ut å sier at Martin Andresen tar feil og det forstår han bare han får tenkt seg om. Så lavmål av dårlig hersketeknikk fordi Andresen har endre hensyn og perspektiver (og kanskje følelser) å tenke på. Det er ingen store investorer her inne, ingen rike onkler som spytter inn penger...ingen korrupsjon, penger under bordet, og slikt tull vi finner i mange stor klubber i Europa. For all del, RBK hadde fortjent å gå videre om de hadde slått FCK. Men vi trenger ikke like det. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Utslått av mesterligaen: - Gir oss litt mindre handlefrihet. Plutselig kom alt frem. ikke bare får man like mange rankingpoeng for seier i EL, men uten deltagelse i CL blir det ikke like mye overgangspenger, som tydeligvis disse 100 millionene ikke skulle gå til. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Utslått av mesterligaen: - Gir oss litt mindre handlefrihet. Plutselig kom alt frem. ikke bare får man like mange rankingpoeng for seier i EL, men uten deltagelse i CL blir det ikke like mye overgangspenger, som tydeligvis disse 100 millionene ikke skulle gå til. Da legger jeg meg flat, trodde faktisk at det var flere poeng å hente i CL, noe som ville vært logisk?! Jeg ser det kortsiktige argumentet med at RBK får mer penger å rutte for, men ett år i CL gjør deg ikke i stand til å kjøpe en haug av spillere. Jeg ser uansett ikke, uavhengig av RBKs prestasjon, hvordan andre lag i tippeligaen skal kunne heve de hakkene som er nødvendig for å få ut flere lag i Europa. Jeg tror folk, uavhenig om hvem dere holdt med i går er enig i at årets og neste års klubbranking ikke er holdbar, hvor vi faller 4 nye plasser, mens Danmark håpper til nummer 12. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Utslått av mesterligaen: - Gir oss litt mindre handlefrihet. Plutselig kom alt frem. ikke bare får man like mange rankingpoeng for seier i EL, men uten deltagelse i CL blir det ikke like mye overgangspenger, som tydeligvis disse 100 millionene ikke skulle gå til. Da legger jeg meg flat, trodde faktisk at det var flere poeng å hente i CL, noe som ville vært logisk?! Jeg ser det kortsiktige argumentet med at RBK får mer penger å rutte for, men ett år i CL gjør deg ikke i stand til å kjøpe en haug av spillere. Jeg ser uansett ikke, uavhengig av RBKs prestasjon, hvordan andre lag i tippeligaen skal kunne heve de hakkene som er nødvendig for å få ut flere lag i Europa. Jeg tror folk, uavhenig om hvem dere holdt med i går er enig i at årets og neste års klubbranking ikke er holdbar, hvor vi faller 4 nye plasser, mens Danmark håpper til nummer 12. Prøver du å være morsom? 130mill er fantastisk mye penger i norsk tippeliga. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Uansett om Rosenborg ikke hadde brukt en eneste av de 100 millionene på spillerkjøp så gir det dem en fordel til nedbetaling av gjeld, utbygninger, lønn, muligheten til å ikke selge spillere. Ellers er det jo fantastisk at ingen medier har nevnt det at man får like mye ranking poeng i Europa League som i Champions League. Kunne løst denne diskusjonen før den kom. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Tror uansett EL er ett bedre utstillingsvindu for norske klubber kontra CL. Det er vel strengt tatt ingen norske lag som kan hevde seg i CL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå