MartinF Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dere gir oss fortsatt ikke noe kamp... Det gjorde Molde i fjor. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det folk glemmer her, er at Rosenborg var det beste laget i Tippeligaen FØR de fikk spille Champions League. Og de årene for ikke så veldig lenge siden, hvor andre lag vant, så klarte de ikke å vinne første kvalifiseringskamp engang. Rosenborg har bygd seg opp, sakte men sikkert ved å lykkes i Europa, på et vis som INGEN andre klubber i Norge har klart, selv når de har hatt muligheten. Og om Rosenborg gjør det godt i Europa, så er det positivt for norsk fotball, ganske enkelt fordi det fører oss oppover på UEFA-rankingen. Denne misunnelsen bunner i at folk rett og slett ikke forstår at det krever hardt arbeid for å lykkes. Rosenborg har ikke fått en dritt gratis, de har hatt sportslig suksess, lenge før de fikk penger å rutte med. Nå gjør pengene det bare litt enklere å lykkes. 7 Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Så du tror RBK må selge spillere for å klare seg hvis det går videre til CL? Nei, jeg mener at RBK går i underskudd fordi de har endel spillere som hever en god lønn, det blir vanskeligere for RBK å holde på alle disse,samt forsterke dersom de ikke får 100mill inn på kontoen. Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dere gir oss fortsatt ikke noe kamp... Det gjorde Molde i fjor. Sesongen er enda ikke over da, så det kan fort bli kamp. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Igjen. Jeg er ikke her for å bestride at RBK har fortjent å komme seg dit de er nå og det vil jeg heller ikke gjøre om dere fair and square slåt FCK idag heller. Det jeg gjør opprør mot er oppfatningen om at RBK er "hele Norges lag" og Skutles sidestilling med landslaget. Rosenborg har aldri vært Norges landslag og vil heller aldri bli det, uansett hvor mye dere måtte ønske det. EDIT: Når det kommer til å gi dere kamp i TL så har dere hatt et høyere poengsnitt enn ifjor og har vært bedre. Det er ikke Vålerenga som ikke har klart å prestere, det er RBK som har gjort det bedre. Endret 25. august 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Så du tror RBK må selge spillere for å klare seg hvis det går videre til CL? Nei, jeg mener at RBK går i underskudd fordi de har endel spillere som hever en god lønn, det blir vanskeligere for RBK å holde på alle disse,samt forsterke dersom de ikke får 100mill inn på kontoen. Er akkurat det jeg mener også. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 NikkaYoichi kommer som vanlig med en meget godt reflektert innlegg i diskusjonen. Thumbs up. Tull og tøys. Vålerenga har aldri gått flere kamper på rad med tap/uten seier i år og har egentlig bare tapt i de vanskelige kampene som Haugesund, Tromsø, Start, Aalesund og Godset borte. Holder vi poengsnittet vi har hatt tidligere i sesongen ender vi med flere poeng enn det Molde gjorde ifjor i tillegg. Det er jo der problemet er. Dere taper, vi spiller enten uavgjort da eller snur kampene. På tre av de kampene der har vi 3 poeng (ikke spilt de to siste), mens dere har 0 poeng. Allerede der tar vi tre poeng på dere. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hva er det du egentlig vil høre, at RBK er bedre enn VIF? For ja det er dere, men mange VIF supportere ønsker at at vi skal bli bedre å da vil vi ikke at dere skal få 100 millioner mer enn oss hvert år. Hvis RBK ikke kommer til CL på noen år er kanskje forskjellen jevnet ut og vi kan være norges ledende lag. OG da kan dere ønske oss lykke til i Europe eller øsnke at vi ryker ut med en gang. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Det er jo der problemet er. Dere taper, vi spiller enten uavgjort da eller snur kampene. På tre av de kampene der har vi 3 poeng (ikke spilt de to siste), mens dere har 0 poeng. Allerede der tar vi tre poeng på dere. Du mente at Molde ga dere større kamp, men etter å ha sett gjennom de første 21 kampene i TL ifjor ligger vi og Molde likt, mens dere er likt med dere selv fra ifjor. Dermed blir det bare tull og tøys at vi har vært noe mindre stabile enn det Molde var ifjor, som gjør ditt utsagn misvisende. EDIT: Forøvrig var det et tidspunkt ifjor hvor Molde gikk på flere poengtap på rad og kamper uten seier. Så vil faktisk si at Vålerenga har holdt et mer stabilt nivå i år enn det Molde gjorde ifjor. Endret 25. august 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
weebl Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 NikkaYoichi: det innlegget fortjente et pluss nå er jeg fra trondheim men jeg er ikke noen stor fan av fotball men jeg er stolt over at det er et lag fra hjembyen min som gjør det bra i europa, at andre ikke unner RBK dette kan ha noe med at de har holdt seg på topp i mange år (bortsett fra de siste årene) og dette blir jo litt bittert da andre skulle ønske å se sitt klubblag komme seg så langt. men for å si det sånn, har det vært et annet norsk lag som var på god vei mot CL har jeg nok unnet de å ha kommet så langt men ville heller sett "troilljongan" der isteden for. om norge får et lag ut i europa er det jo lettere å få med flere lag etter hvert da det vil kunne skape ambisjoner om å spille i CL noe som kan virke fjernt. og vi får jo satt norge på kartet! hadde en mattelærer som var i brasil på ferie og når han sa han var fra norge var responsen vikinger, isbjørner og rosenborg. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 I fjor følte vi motstand fordi det var Molde som kjempet med oss. I år lå Tromsø over oss lenge, men trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at de ikke ville fortsette der oppe da de bare vant hver kamp med ett mål. Rosenborg var uten CL i 3-4 år og vi er mer suverene enn vi noen gang har vært. Hva vil du frem til? Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det folk glemmer her, er at Rosenborg var det beste laget i Tippeligaen FØR de fikk spille Champions League. Og de årene for ikke så veldig lenge siden, hvor andre lag vant, så klarte de ikke å vinne første kvalifiseringskamp engang. Rosenborg har bygd seg opp, sakte men sikkert ved å lykkes i Europa, på et vis som INGEN andre klubber i Norge har klart, selv når de har hatt muligheten. Og om Rosenborg gjør det godt i Europa, så er det positivt for norsk fotball, ganske enkelt fordi det fører oss oppover på UEFA-rankingen. Denne misunnelsen bunner i at folk rett og slett ikke forstår at det krever hardt arbeid for å lykkes. Rosenborg har ikke fått en dritt gratis, de har hatt sportslig suksess, lenge før de fikk penger å rutte med. Nå gjør pengene det bare litt enklere å lykkes. Godt skrevet Nikka, men dersom det eneste positive er at Norge kommer høyere opp på UEFA rankingen så er ikke det verdt noe som helst, så lenge nivået i tippeligaen synker og landslaget fortsetter å gjøre det dårlig. Å ha en suveren klubb som soper inn penger og har muligheten til å kjøpe de beste spillerne fra andre klubber gagner ikke den norske fotballen, spør du meg. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Jeg har jo tilbakevist alle dine påstander om at det var jevnere og mer kamp om seieren for dere ifjor. All fakta sier at det var like jevnt mellom RBK og Molde som det har vært mellom RBK og VIF ifjor. Rosenborg var fortsatt klubben med best økonomi selv om de hadde vært uten CL en stund. Ikke rart man klarer å komme seg tilbake igjen da, ved å f.eks snappe opp Annan foran en konkurrent siden dere hadde pengene til det. NikkaYoichis innlegg var uansett irrelevant for diskusjonen(sett bortifra påstanden om at høyere UEFA-ranking er bra for norsk fotball) og kom ikke med noe vi ikke allerede visste og var enige i. Det blir som om jeg skulle si at Chelsea vant PL ifjor. Det bidrar like mye til den diskusjonen vi har. Endret 25. august 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det folk glemmer her, er at Rosenborg var det beste laget i Tippeligaen FØR de fikk spille Champions League. Og de årene for ikke så veldig lenge siden, hvor andre lag vant, så klarte de ikke å vinne første kvalifiseringskamp engang. Rosenborg har bygd seg opp, sakte men sikkert ved å lykkes i Europa, på et vis som INGEN andre klubber i Norge har klart, selv når de har hatt muligheten. Og om Rosenborg gjør det godt i Europa, så er det positivt for norsk fotball, ganske enkelt fordi det fører oss oppover på UEFA-rankingen. Denne misunnelsen bunner i at folk rett og slett ikke forstår at det krever hardt arbeid for å lykkes. Rosenborg har ikke fått en dritt gratis, de har hatt sportslig suksess, lenge før de fikk penger å rutte med. Nå gjør pengene det bare litt enklere å lykkes. Godt skrevet Nikka, men dersom det eneste positive er at Norge kommer høyere opp på UEFA rankingen så er ikke det verdt noe som helst, så lenge nivået i tippeligaen synker og landslaget fortsetter å gjøre det dårlig. Å ha en suveren klubb som soper inn penger og har muligheten til å kjøpe de beste spillerne fra andre klubber gagner ikke den norske fotballen, spør du meg. Landslaget har da vært bedre resultatmessig sett enn på mange år. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jeg har jo tilbakevist alle dine påstander om at det var jevnere og mer kamp om seieren for dere ifjor. All fakta sier at det var like jevnt mellom RBK og Molde som det har vært mellom RBK og VIF ifjor. Rosenborg var fortsatt klubben med best økonomi selv om de hadde vært uten CL en stund. Ikke rart man klarer å komme seg tilbake igjen da, ved å f.eks snappe opp Annan foran en konkurrent siden dere hadde pengene til det. NikkaYoichis innlegg var uansett irrelevant for diskusjonen(sett bortifra påstanden om at høyere UEFA-ranking er bra for norsk fotball) og kom ikke med noe vi ikke allerede visste og var enige i. Det blir som om jeg skulle si at Chelsea vant PL ifjor. Det bidrar like mye til den diskusjonen vi har. Forskjellen var at selv om vi ikke kom til Europa så satset vi som om vi var med der. Om det så skulle gå ut over budsjett fikk det så bare være. Det er en sjanse jeg tviler på at andre lag i Europa ville turt. Vi gikk vel så vidt med underskudd i fjor (kun pga overpriset Tettey) og året før var det vel -30M. Det kommer på hvordan man satser. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Nordmenn som ikke unner et hvilket som helst norsk lag suksess ute i europa er smålige. Rosenborg er suverene uansett om de har et budsjett på 60 mill eller 100 mill. Hvis et norsk lag gjør det bra i en av europacupene vil det nok bare være positivt og fungere som et utstillingsvindu som kan gjøre, tippeligaen og norske lag mer attraktive. Endret 25. august 2010 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Forskjellen var at selv om vi ikke kom til Europa så satset vi som om vi var med der. Om det så skulle gå ut over budsjett fikk det så bare være. Det er en sjanse jeg tviler på at andre lag i Europa ville turt. Vi gikk vel så vidt med underskudd i fjor (kun pga overpriset Tettey) og året før var det vel -30M. Det kommer på hvordan man satser. Dere hadde også bedre grunner til å tenke slik. Dere hadde flere penger til å fortsterke, det var ingen topplag i TL og dere hadde fra før en veldig god stall som hadde underprestert. Hadde Vålerenga satset slik idag, med RBK som ubestridt ener og mindre penger å bruke ville det vært mer risky business og vi kunne endt opp som Lyn. That said, så har dere i Rosenborg gjort en fenomenal jobb ingen tvil om det. Står bak flere av de tingene NikkaYoichi sier, men det gjør ingen forskjell i forhold til hvor dårlig det vil være for Vålerenga om RBK kvalifiserer seg ikveld. Om dere så gjør det, så skal jeg være den første til å gratulere. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 For å gjøre det jeg skrev tidligere litt tydligere. Dette er de 21 seriemesterskapene Rosenborg har i Tippeligaen. 1967, 1969, 1971, 1985, 1988, 1990, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2006 og 2009. Rosenborg kvalifiserte seg til Champions League for første gang i sesongen 95/96. Da hadde de allerede vunnet 6 av de siste 8 sesongene. Så kan vi legge til at Rosenborg slo Milan på San Siro og vant mot Valencia 2-0, 0-2 i Champions League. Dette er lag som har enkeltspillere som tjener mer enn alle spillerne på Lerkendal til sammen. Likevel har Rosenborg på merkelig vis klart å kjempe mot de store høvdingene, mens andre lag fra Norge får grisebank. Rosenborg klarte KVARTFINALE i sitt andre forsøk i Champions League. Vålerenga fikk slettet gjelden sin med hjelp av John Fredriksen, mens Rosenborg har skaffet sine midler gjennom sportslig suksess. Den som tror at det er bare å kjøpe seg til suksess kan ta seg en bolle. Noe John Fredriksens innskudd til Vålerenga burde bevise. Brann har 3. kvalifiseringsrunde som beste i CL. Molde kom til 1. gruppespill i 1999. Disse klubbene har hatt muligheten til å skaffe seg penger via spill i CL. Noen må ha ødslet ut penger på ett eller annet, andre har ødslet bort mulighetene. Rosenborg har tatt vare på mulighetene og ja, de har tjent penger på sin SPORTSLIGE suksess. Rosenborgs suksess i CL er altså bare en forlengelse av deres suksess i Tippeligaen. De var suverene i Tippeligaen, ved å vinne 6/8 på slutten av 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Deretter vant de Tippeligaen 13 år på rad. Det var en tid hvor man som Rosenborg-supporter nesten håpet at noen andre skulle vinne et år, slik at man fikk litt spenning. 2 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det er jo ingen spillere som Rosenborg trenger alt for mye, så ikke vær redd for at vi kjøper laget deres. Singh og Fellah skulle jeg gjerne sett i RBK, men det skjer nok ikke. I alle fall ikke de nærmeste årene. Lenke til kommentar
Maefteda Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Igjen. Jeg bestrider ingen av de tingene, men saken er at vi diskuterer om hvorvidt nordmenn med andre lag enn Rosenborg skal føle seg pliktet til å håpe på at dere kvalifiserer dere. Som jeg har sagt tidligere er forholdene idag og i 95/96 forskjellige, og med suksess for RBK idag vil føre til at det blir enda vanskeligere å kopiere deres bragd på 90-tallet og videre. Det er jo heller ikke en umulighet at Vålerenga kan bli stabile i teten og ta over Rosenborgs plass, men kan du ærlig talt si at det ikke blir vanskeligere for Vålerenga å gjøre dette om Rosenborg får enda mer penger ved hjelp av deltagelse i CL i år? EDIT: Tipper dere ble veldig skuffet over at vi ikke slo dere på målstreken og vant TL i 2004 ja... Endret 25. august 2010 av Maefteda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå