Gå til innhold

Virus hjelp! Trenger rask hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er den rette plassen å poste det, men det haster!

Jeg har fått et Download.Trojan virsus på en fil i Windows mappen. Jeg har Norton Anti Virus2002, de finner viruset, men klarre verken å reparere det eller slette det. Jeg har brukt Live Update.

Noen som vet hva jeg kan gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke om dette er den rette plassen å poste det, men det haster!

Jeg har fått et Download.Trojan virsus på en fil i Windows mappen. Jeg har Norton Anti Virus2002, de finner viruset, men klarre verken å reparere det eller slette det. Jeg har brukt Live Update.

Noen som vet hva jeg kan gjøre??

Last ned disse og legg dem på root på c: reboot i sikkermodus med bare kommandolinje og kjør sysclean derfra. Det tar rotta på alt.

Ja, og pakk ut pattern-fila først.Og kjør sysclean flere ganger.

http://www.trendmicro.com/ftp/products/tsc...sc/sysclean.com

http://www.trendmicro.com/ftp/products/pat...tern/lpt569.zip

Lenke til kommentar

Prøv først på det vidarkri sier!

Og virker ikke det ville jeg anbefalt å formatere!

Det tror jeg er de 2 eneste måtene og bli kvitt dette viruset, ble rammet av det selv for 2 dager siden.. Jeg orket ikke å styre med det, har backup disker av den viktigste programvaren min så jeg formaterte bare.. og merker ingen tegn til viruset etter formateringen:o

Lykke til ! :woot:

Lenke til kommentar
Jeg finner ikke noen reboot eller root mappe/fil!

Ok vi tar det steg for steg.

1. Last ned Sysclean.com og lpt fila fra internet og lagre dem på c:

2.Pakk ut lpt fila med f.eks winzip og lagre den på c:

3.Restart(reboot) maskinen

4.Trykk F8 når maskinen skifter skjermbilde(svarter ut) etter at den har tellt opp memory,disker etc.

5.Velg "sikkermodus med bare kommandolinje" fra menyen som skal dukke opp hvis du trykket F8 på riktig sted.

6.Vent til maskinen har bootet.(det tar litt tid i sikkermodus med kommandolinje)

7.Når den er ferdig bootet(startet) så taster du

cd / og taster return(enter)

8.Start sysclean. Det skal se slik ut.

c:>sysclean.com

Sysclean kjører 2 tester/rensinger.Det kan hende at sysclean henger på første test, da kan du bare velge ok eller hva det nå står der.(er en stund siden jeg så på dette)Og gå videre da det er den andre

delen av programmet som renser disken.

Kjør sysclean så mange ganger det måtte ta for at du ikke får beskjed om at du har virus.

Restart maskinen i sikkermodus med kommandolinjen og kjør sysclean en gang til.

Restart enda en gang og la maskinen boote helt opp. Kjør det vanlige virusprogrammet ditt for å se at alt er borte.

Hvis ikke så kan det også hende at du må inn i registry, det finner du info om hvordan du gjør ved å lese på websiden til Trend hvordan du må gå frem for å fjerne alle spor etter ditt aktuelle virus.

Lykke til. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...