DanOve Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 har nå våget meg over fra xp til win7. og i xp hadde jeg fått til et bra system med fildeling mellom maskinene. hvis jeg hadde samme brukernavn og pass på alle maskinene så var det ikke noe stress. jeg hadde tilgang til alle filer og mapper som jeg ville uansett hvilken maskin jeg var på. men nå er det litt anderledes. jeg deler mappen med avansert - og søker opp brukernavnet og legger den til med full deling. jeg logger på med en annen maskin med samme brukernavn og pass. ingen tilgang. hva er det jeg gjør feil? etter som jeg leste på nettet så skulle win7 finne ut av bruker rettighetene selv siden jeg hadde likt brukernavn og pass på alle maskinene. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 W7 lar deg ikke få tilgang til filer på XP pcer uansett brukernavn, rettigheter ol. Tar du å kopierer filen over på USB minne og setter den i W7 maskinen går det bra.. Jeg har testet dette i det uendelige og det spiller ingen rolle hva jeg gjør. Det virker aldri. W7 bruker 128 bit krypering, XP bruker noe annet. I menyen for deling i W7 kan du sette ned fra 128 til andre lavere krypteringer, men jeg får det fremdeles ikke til å virke. Jeg får tilgang til alle mappene og kan se filene, men de kan ikke åpnes når de er opprettet på en XP pc. Andre veien går det helt greit. XP pcen kan kjøre alle filene på W7 pcen. Jeg har kommet til at siden det stort sett er Torrentfiler jeg har på XP pcen så må det være noe DRM drit i W7 som gjør at de ikke kan kjøres/spilles! Har ikke prøvd med bildefiler fra eget kamera enda..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå