Multiverse Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Maskinvare: CPU: AMD Athlon II X3 435 HK: ASUS M4A88T-I Deluxe RAM: Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1066MHz 4GB HDD: Western Digital Scorpio 250GB 5400RPM PSU: Ace Outburst 550W Kabinett: Lian Li Q-07 OS: Windows 7 Ultimate Helt siden jeg bootet maskinen for første gang har jeg hatt problemer med at skjermen har blinket svart og hatt grønne artifacts på skjermen, noe jeg ikke er helt sikker på hvorfor skjer. Den eneste gangen jeg ikke hadde problemer med noe av dette overhodet var da jeg kjørte maskinen midlertidig i et ti år gammelt chassis som sto uten "lokk" på, men nå som den står i Q-07en har problemet gjort at den er ubrukelig. Det er bare skjermen som kutter ut og blir svart ganske ofte, det er ingen problemer med resten av maskinen, og det er ingenting som fryser mens skjermen er svart (Spill hakker ikke, lyd fortsetter). Jeg har prøvd maskinen på to forskjellige skjermer og med forskjellige kabler, men problemet er der fremdeles, så jeg regner med at det er SB/NB med grafikkortet som blir for varmt fordi alt sammen står under en liten heatsink uten vifte i et hjørne. Når jeg ser på Speedfan og i BIOS så ser det ikke spesielt varmt ut, og ingen av temperaturene går over 50-60, men vanligvis kjører da vifta på både PSU og CPU på maks så vidt jeg hører (dvs. støvsugerlydnivå). Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? En teori jeg har selv er at det blir mye turbulens fordi PSU og CPU-viftene drar luft omvendt vei av hverandre, så det ikke blir noen særlig kjøling noen av komponentene, så jeg har tenkt å bestille en ny CPU-kjøler som enten drar luft den andre veien eller som kan brukes uten vifte i det hele tatt. Og bare så det er sagt så har jeg alle de nyeste driverene til maskinen. Endret 22. august 2010 av Multiverse Lenke til kommentar
Multiverse Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Ville bare si at problemet ordnet seg når jeg snudde strømforsyningen 180 grader, virker fint nå. EDIT: Eller ikke. Ser ut som den har begynt igjen nå. Det går mye lenger tid før den begynner å blinke, derimot. Har og fått røde artifacts/prikker i tillegg til grønne. Endret 23. august 2010 av Multiverse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå