Injderni_Lam Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 jeg tenker på å kjøpe meg spill fra USA o.s.v.. Men jeg lurer på om spillene går på pc'n min... den er fra norge og spillene er fra USA, har det noe å si?? Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Skulle jeg ikke tro er noe problem. Endret 22. august 2010 av Makhshava Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Regner med du tenker på fysiske spill? Om spillene koster mer enn to hundre spenn til sasmmen må du betale toll, og det blir fort dyrt. Men bortsett fra det er det bare å hamstre. Gjelder det digitale spill (Steam, GamersGate, Direct2Drive etc) er det bare å laste ned. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 jeg tenker på å kjøpe meg spill fra USA o.s.v.. Men jeg lurer på om spillene går på pc'n min... den er fra norge og spillene er fra USA, har det noe å si?? PC spill har ikke sonebegrensing så langt jeg vet (det kan dog være noen ekstremt sjeldne tilfeller) men man bør være obs på at visse spill som spilles online kan være beregnet på servere som er i USA og du kan dermed få en dårligere spillopplevelse når du starter spillet hjemme i Norge. Sånn sett vil jeg påstå at det er trygt å kjøpe spill som er singleplayer , online multiplayer kan det være verre med så sjekk om du er begrenset til amerikanske servere når du kjøper det. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Om spillene koster mer enn to hundre spenn til sasmmen må du betale toll, og det blir fort dyrt. Er vel fortsatt billigere enn i norge. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Kommer helt an på. Man kan få ganske bra priser på spill i norske nettbutikker. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Jeg kjøpte en bok til kr 100,- fra USA. Frakt ble på kr 80,... Det kan nok bli billigere enn å kjøpe i Norge, men husk å dobbelsjekk prisene inkludert frakt, toll og alt mulig annet du kan tenke deg. Selve spillene er ofte billigere, men det er ofte mange ekstrautgifter med. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Men nå får ikke bøker moms om den overstiger 200,-. Du bør også sjekke om butikken du kjøper fra shipper til Norge, er ikke alle nettbutikker som shipper overalt. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Nei, men poenget er at frakten ble nesten like mye som selve boken. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Frakt på spill pleier som regel å være svært liten. Det er tross alt ikke en stor pakke som skal sendes. Ikke særlig vekt er det heller å snakke om. Om det ikke dreier seg om noen Special Edition av en eller annen art da. Det er også verdt å merke seg at frakten ikke spiller inn på tollberegningen. Spillet kan koste 199 kroner og frakten kan koste 200 kroner til, men du må ikke tolle så lenge ikke varens verdi er over 200 kr. Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Frakt på spill pleier som regel å være svært liten. Det er tross alt ikke en stor pakke som skal sendes. Ikke særlig vekt er det heller å snakke om. Om det ikke dreier seg om noen Special Edition av en eller annen art da. Det er også verdt å merke seg at frakten ikke spiller inn på tollberegningen. Spillet kan koste 199 kroner og frakten kan koste 200 kroner til, men du må ikke tolle så lenge ikke varens verdi er over 200 kr. Sant nok, men da kommer totalsummen på rundt 400,- og da kan man like gjerne kjøpe spillet i Norge. Jeg skjønner ikke at det kan være SÅ stor prisforskjell, igrunn. Ikke på nye spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå