Gå til innhold

Hva er normal Chipset temperatur?


alex100

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Under 55-60c er å foretrekke.. på asuskort så er det ikke alltid det er like god kontakt mellom NB og kjøleribbe, så det kan være vanskelig å få målt temp nøyaktig. Det beste blir da å måle på baksiden av kortet.

 

så når det står i bios at MB tempen er 26 grader er det feil?

Lenke til kommentar
Under 55-60c er å foretrekke.. på asuskort så er det ikke alltid det er like god kontakt mellom NB og kjøleribbe, så det kan være vanskelig å få målt temp nøyaktig. Det beste blir da å måle på baksiden av kortet.

 

så når det står i bios at MB tempen er 26 grader er det feil?

 

Det er ikke feil.. men MB står for MotherBoard. Alså er det hovedkort/kabinett temperaturen som måles, og ikke NB.

Lenke til kommentar
Under 55-60c er å foretrekke.. på asuskort så er det ikke alltid det er like god kontakt mellom NB og kjøleribbe, så det kan være vanskelig å få målt temp nøyaktig. Det beste blir da å måle på baksiden av kortet.

 

så når det står i bios at MB tempen er 26 grader er det feil?

 

Det er ikke feil.. men MB står for MotherBoard. Alså er det hovedkort/kabinett temperaturen som måles, og ikke NB.

 

ok. så hvor sjekker jeg Chipset temperaturen? må jeg sette på en egen temperaturmåler for å sjekke det?

Lenke til kommentar
Under 55-60c er å foretrekke.. på asuskort så er det ikke alltid det er like god kontakt mellom NB og kjøleribbe, så det kan være vanskelig å få målt temp nøyaktig. Det beste blir da å måle på baksiden av kortet.

 

så når det står i bios at MB tempen er 26 grader er det feil?

 

Det er ikke feil.. men MB står for MotherBoard. Alså er det hovedkort/kabinett temperaturen som måles, og ikke NB.

 

ok. så hvor sjekker jeg Chipset temperaturen? må jeg sette på en egen temperaturmåler for å sjekke det?

 

Du kan kjenne med fingern på kjøleribben, men som nevnt over er det ikke sikkert "målingen" blir riktig. Du kan også kjenne bak på baksiden av kortet.

Skal du ha en nøyaktig måling så må du nok bruke en ekstern måler.

Lenke til kommentar
hva tåler forresten et chipset av varme?

 

--alexio

 

les over. formann skrev det over.

 

Altså; han skrev at alt under 55°-60° var å foretrekke.. For AMD-cpu'er er også alt under 50° å foretrekke, selv om die-temp ikke er på nærmere 90°!

 

Så kan ikke si jeg fikk 100% svar ved å lese ovenfor...

 

--alexio

Lenke til kommentar
hva tåler forresten et chipset av varme?

 

--alexio

 

les over. formann skrev det over.

 

Altså; han skrev at alt under 55°-60° var å foretrekke.. For AMD-cpu'er er også alt under 50° å foretrekke, selv om die-temp ikke er på nærmere 90°!

 

Så kan ikke si jeg fikk 100% svar ved å lese ovenfor...

 

--alexio

 

Jeg vet ikke nøyaktig når brikka blir sendt til de evige 3dmarker, men kan tenkte meg det skjer rundt 85-90c. Jeg har selv kjørt ~80c i 30-40 minutter uten at den døde. Den hang seg riktignok etterhvert, men ingen varige skader oppsto tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...