silverduck Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hei ! Jeg har et lite problem når jeg skal spille av DVD filmer på TV'n med Inspirion 8100 m/ Radeon 7500 skjermkort. Jeg får opp bildet av desktop'en på tv'en, men blir bare helt sort hvis jeg prøver å spille av dvd filmer, hvis jeg kjører dvd filmen i lite vindu isteden for fullscreen så blir dette vinduet også sort. Får også samme problemet når jeg spiller av enkelte filer i mediaplayer og quicktime. Det rare er at enkelte filer i mediaplayer kommer ut på tv'n. Noen her som vet hva dette problemet kan skyldes ? :smile: Lenke til kommentar
reidargh Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har det samme problemet med min Inspiron 4100 med geforce2go skjermkort. Når jeg aktiverer twin-view funksjonen får jeg opp bildet på tv'en, men det er kun sort-hvitt!!! Noen som har forslag til hvordan å få fikset dette? Lenke til kommentar
josh Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg har hatt samme problemet på min Inspiron 8100, og det jeg fikk høre var det at det er enkele TVer som rett og slett ikke klarer S-Video tilkobling. En annen mulighet kan være kabel av for lav kvalitet(?) Kan ikke si om noe av dette er sant, correct me if I'm wrong, men det er det jeg fikk høre av en kamerat da jeg spurte om det samme... Silverduck: heh, for rask på scrolle-hjulet, så ikke meldingen din.. :wink: slik du beskriver problemet så virker det som om det ikke er noen problemer med resten av bildet, stemmer det? Ellers er det jo det vanlige; har du de nyeste bios oppdateringene? og driverne? det ligger og noen patcher for WinDVD på Dell's hjemmesider om du bruker det programmet, det følger jo med... [ Denne Melding var redigert av: josh på 2002-01-31 09:20 ] Lenke til kommentar
reidargh Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Vet med sikkerhet at tv'en min takler s-video, da jeg har s-video fra min stasjonære pc og fargene er helt fine da.... Søren også, kjedelig å se divx i svart-hvitt:-( Lenke til kommentar
silverduck Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 slik du beskriver problemet så virker det som om det ikke er noen problemer med resten av bildet, stemmer det? Ellers er det jo det vanlige; har du de nyeste bios oppdateringene? og driverne? det ligger og noen patcher for WinDVD ... Har oppdatert alt av det nyeste som jeg har funnet hvertfall. Bildet ellers er helt fin på Tven. Som sagt er det noen typer video filer fra mediaplayer som fungerer....rart dette. :/ Lenke til kommentar
josh Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 hmm.. ikke mye nyttig jeg kan gjøre for noen av dere da, på min maskin med Geforce2go til en Sony tv funker det helt problemfritt. ellers er det jo muligheten å formatere og ta en clean install, det pleier jo å rette opp i en del problemer som don't make sense :wink: ps. gi beskjed om noen av dere finner en løsning på problemene, kay? thnx Lenke til kommentar
RPA Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg tror Ati har det (driver)problemet med å ikke vise film når desktop er kopiert på tv-ut. Har samme problem med Ati m4 på en bærbar. Viser alt annet enn film på tv-ut Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Bildet på tv'n blir svart hvitt hvis det ikke er satt opp i pal. Default er ofte ntsc.... Lenke til kommentar
reidargh Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg har satt PAL som format, så det er ikke der problemet ligger... Lenke til kommentar
Gisle Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Jeg har også Dell Inspiron 8100 med GeForce2GO! Har heller INGEN problemer med TwinView og Sony-TV Uansett hva jeg spiller av. Lenke til kommentar
Net Eagle Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Har samme problemet på min Compaq EVO 160 med ATI Radeon Mobility 8 Mb DDR RAM skjermkort. Får svarthvitt bilde på TV selv om jeg har satt opp med PAL. Bruker S-Video kabel med overgang til scartkontakt. Dette problemet må løses! Ser ut som mange plages med det. Håper det er noen som vet svaret. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Det er vel på grunn av at nyere gfxkort bruker hardware overlay for avspilling av dvd, det vil si at dvdavspillingsvinduet blir lagt "oppå" desktopen (forenklet sett). Se: http://www.xig.com/Pages/Ed-Overlays.html http://www.intervideo.com/jsp/Support.jsp?...GraphicChipsets Lenke til kommentar
bonham Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 hei reidargh jeg hadde samme problem med mitt kort (fikk kun opp sorthvit på TV'n). Det som løste problemet var å kjøpe en ny (og selvfølgelig dyrere S-video kabel). Signaltapet blir ofte for stort på de billige kablene, særlig hvis de er lange. Det kan være lurt å prøve med en kortere kabel av god kvalitet... Hilsen Bonham Lenke til kommentar
silverduck Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Quote: On 2002-02-03 17:21, LarsC skrev:Det er vel på grunn av at nyere gfxkort bruker hardware overlay for avspilling av dvd, det vil si at dvdavspillingsvinduet blir lagt "oppå" desktopen (forenklet sett). Ok, det virker som det er grunnen. Men er det noen her som vet om det finnes en løsning på problemet, slik at det blir mulig å se film snuttene og dvd filmene også via TV ut når grafikkkortet bruker hardware overlay ? :smile: Lenke til kommentar
idander Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 For de av dere som har et ATI kort er løsningen ganske enkel. Det hele har med Video Overlay og kopi-rettigheter å gjøre etter hva jeg har skjønt. Gå inn på egenskaper for skjerm, innstillinger, og så videre til advansert. Der går dere til menyen ATI-displays. Der skal dere kunne velge hvilken sjerm som er standard ved hjelp av to blå knapper under bildene av skjerm og tv. Slik er det i hvertfall på min laptop med ATI-kort. Etter hva jeg har skjønt har man kun lov til å vise bildet på en av skjermene. Håper dette er til hjelp. Er det noe dere ikke forstår skal jeg prøve å forklare det nærmere. mvh, Idar Andersen [email protected] --------------------------- Signatures sucks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå