Gå til innhold

BK: Den røde timen


Larsenio

Anbefalte innlegg

Vel er det ikke noe som heter det, men det skiter jag i :!:

 

Tok dette bildet med mitt 55-300mm koblet på sammen med et sirkulært polariseringsfilter.

 

Lurer på om jeg har sett meg blind på bildet?

 

Dette da det var det bildet fra min fjæratur igår kveld jeg ble mest fornøyd med.

Helt fantastiske fargespill på himmelen, prøvde å utnytte de ved hjelp av lang lukkertid i skumringen.

 

Minste blender brukt, men klarer ikke se tydelige skarphetstap. Det gjør sikkert andre :whistle:

 

post-179066-1282500342,7727_thumb.jpg

13 sek lukker

ISO 100

f/22

260mm brennvidde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig...et interessant bilde med et motiv som skaper assosiasjoner. Liker at du har brukt lang lukkertid og effekten som kommer av det. Det som trekker ned for meg er komposisjonen. Jeg ville nok unngått å la begge ender av motivet så vidt gå ut i hver ende. Det blir på en måte en uheldig distraksjon. Jeg ville bevisst enten ha kuttet motivet skikkelig, eller tillatt mer luft. I tillegg synes jeg det hele blir for sentrert, særlig når det er såpas lite som skjer ellers rundt motivet.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tre kjappe svar :thumbup:

 

Ja jeg er helt enig i at det er for tett beskjært...

 

Hadde absolutt ingenting å gå på på venstresiden så jeg valgte å

beskjære det like tett på høyresiden.

 

Selvfølgelig var det eneste bildet som var "såpass" bra alt for trangt i utgangspunktet. Kunne/burde/skulle brukt bittelitt mindre brennvidde, evt vridd stativet( tripod`en, jeg lå strak ut på sanden, måtte ha sett veldig morsomt ut for intetanende) litt mer mot venstre...

 

mge, du sier noe interessant, å beskjære tettere... Har du forslag til eksakt hvor mye tettere? Gjerne legg ut forslag :yes:

 

Fargemetning... Skal se om det lar seg gjøre, men tror jeg må dempe gul-kanalen litt da, det var mye solaktivitet på himmelen da bildet ble tatt.

 

(Legger ved et urørt, bare jpg-komprimert oversiktsbilde, ikke for kritikk altså :whistle: )

 

post-179066-1282511425,6048_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Ja, dette er på vei til å bli noe, men heller ikke mer etter mitt syn. Syns det er vanskelig å se hva det du avbilder, mulig du forsøker å få frem et drømmende uttrykk, men det funka ikke for meg. Virker å være lite skarpt. Fargespillet som du nevner, ser jeg ingenting til på bildet, virker for monotont. Muligens hadde det blitt bedre hvis motivet var lengre borte og du hadde fått mer sjø i bildet.

Lenke til kommentar

Ja, dette er på vei til å bli noe, men heller ikke mer etter mitt syn. Syns det er vanskelig å se hva det du avbilder, mulig du forsøker å få frem et drømmende uttrykk, men det funka ikke for meg. Virker å være lite skarpt. Fargespillet som du nevner, ser jeg ingenting til på bildet, virker for monotont. Muligens hadde det blitt bedre hvis motivet var lengre borte og du hadde fått mer sjø i bildet.

 

 

Mulig det hadde blitt bedre med mer i bildet, men det skal da være skarpt nok...?

 

Her er en printscreen fra bildet i LR2, innzoomet til 1:1

post-179066-1282513359,8647_thumb.jpg

 

Takk for kritikk iallefall. Hadde ikke noe mål om å få f.eks et drømmende uttrykk, bare et håp om et mykt bilde med en stein tatt med lang lukkertid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...