paradox Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Jeg har et Microsoft Sidewinder Force Feedback ratt, det har funket i de spillene jeg hittil har prøvd det i. Men når jeg prøvde å bruke det i Vice City var det bare knappene som kunne legges til, mens rattet og pedalene ikke ble oppfattet. Altså jeg klarte ikke å lege til y og x aksen i "controller-setup" menyen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Tror dessverre Vice City har den samme svakheten som GTA3 når det gjelder ratt: Fullstendig mangel på støtte for analoge pedaler. Det skal være mulig å få selve rattet til å fungere (i alle fall i GTA3), men dette blir heller ikke spesielt bra. Synd i et ellers så godt spill. Gamepad fungerer kanskje bedre. Lenke til kommentar
paradox Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Tror dessverre Vice City har den samme svakheten som GTA3 når det gjelder ratt: Fullstendig mangel på støtte for analoge pedaler. Det skal være mulig å få selve rattet til å fungere (i alle fall i GTA3), men dette blir heller ikke spesielt bra. Synd i et ellers så godt spill. Gamepad fungerer kanskje bedre. Takk for svaret. Dette var forferdelig synd, jeg hadde virkelig sett fram til å kunne cruise rundt og styre med ratt og pedaler.. Finnes det ikke en patch el.? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Finnes det ikke en patch el.? Ikke det jeg vet, prøvde å finne til GTA3 uten hell. Har ikke lett like mye til VC, men jeg tviler. Lenke til kommentar
paradox Skrevet 22. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2003 Finnes det ikke en patch el.? Ikke det jeg vet, prøvde å finne til GTA3 uten hell. Har ikke lett like mye til VC, men jeg tviler. Ok, da får jeg nok bare finne meg i at jeg ikke får utnyttet rattet... Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg vet ikke hvordan ratt du har, men hvis du har et Logitech ratt, og virkelig er desperat kan du i alle fall få det til å fungere. Gjelder i alle fall ratt somdu får med Wingman Profiler programmet til. Det kan ta litt tid å sette opp da. Ulempen er at opplegget ikke blir noe å skryte av (av den grunn har jeg latt være å gjøre slik selv). Du får ikke Force Feedback, og styringen er like sensitiv som når du bruker piltastene. Lenke til kommentar
J_Irenicus Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Beklager, ser du har et Micrsoft ratt :oops: , la ikke merke til det ved første gjennomlesing. Uansett, kan fortsatt være du har fått med et program som gjør at du kan tilegne "rattbevegelser" til tastaturkommandoer. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Dette er noe som nok fungerer stort sett uansett hvilket merke ratt du har, tror de fleste har mulighet til å tilknytte knapper/akser til tastaturkommandoer, men det blir i praksis helt ubrukelig. Hele poenget med ratt, analog sving, gass og brems, forsvinner jo. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har ikke testet rattet mitt, det funker greit nok med tastene når jeg kjører bil. (Men jeg bruker rattet i Colin, det er heeeelt klart...) Joysticken derimot brukes flittig. Den er nesten et must i f.eks. den fjernstyrte helikoptermissionen. Prøvde en gang uten joystick, og det var ikke så lett... Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 jeg fikk rattet mitt til å funker i gta3 (logitech wingman formula), men bare når jeg gikk til fots. når jeg gikk inn i en bil måtte jeg bruke knapper for å gasse/bremse, men tror jeg fikk svingt analogt... Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 jeg fikk rattet mitt til å funker i gta3 (logitech wingman formula), men bare når jeg gikk til fots. når jeg gikk inn i en bil måtte jeg bruke knapper for å gasse/bremse, men tror jeg fikk svingt analogt... Har akkurat samme problemet. Greide ikke å sette opp kontrollene til å bruke gassen og bremsen inne i bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå