Romis Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hei! Har du noen metoder du bruker for å tjene penger på auksjonshuset? Det er mange her på forumet som er i en posisjon hvor de har forskjellige professions, men ikke vet hva den beste metoden er for å tjene penger. Så hvis du har en metode du bruker for å tjene penger på auksjonshuset, så post dine tips/guider til å tjene penger i denne tråden. Jeg har desverre ikke noen gode tips akkurat nå, men jeg kommer til å legge til en egen guide i forsteposten når jeg kommer over en metode. Obs: Jeg vet priser på ting er annerledes på forskjellige servere, og at noen tips ikke fungerer for alle, men det funker for noen. Det gjelder bare å sjekke AH'et på serveren sin for å se på priser, og eventuelt se hva du kan tjene. Så da har jeg endelig klippet båndet, og tråden har blitt opprettet og er klar for posting. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 En ting alle kan gjøre uavhengig av professions er å sammenligne pris på orbs. Ofte kan man tjene på å kjøpe frozen orbs og bytte inn 4 eller 6 av disse for respektivt runed eller crusader orbs. 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Om prisene godtar det: Kjøp haugevis av Eternal Earth. Typ 4-5 stacker. På min server lå de på 60-80g stacken. For 2 EE kan du lage en ring, som disenchantes til 4-7 Infinite Dust eller 2-4 Greater Cosmic Essence. På min server går en stack ID for 35-45g, mens GCE går for 15 per stk. Altså greie penger å hente inn, om prisene er rette JC og Ench er viktig. Om du har en god venn/guildie så kan det være greit, om du ikke har disse to selv, evnt bare en av dem. 1 Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Tja, når jeg spillte på den forrige accounten min så tjente jeg fort penger med inscription og Jewelcrafting. Eneste guide lignende ting jeg kan komme med der er vel : Ikke start på jewelcrafting før du har en solid dose med cash. Helst en buffer på 5-6k som skal brukes til å levle med. Og ikke start på Epic cuts før du har enda ett par tusen til å virkelig investere i det. Finn ut når i uka uncuts går billigst (på min forrige server så var det lørdagskvelden, da fikk jeg ofte uncuts for rundt 100g) og selg de før raids. Finn ut når det er vanlig raidingkvelder på serveren din og selg på 12timer cooldown fra klokka 4 og utover. Vanligvis hadde jeg brukt 5-10k på uncuts i løpet av uka og helga og solgte 25% av stashen hver raiddag på serveren (Mandag, Tirsdag, Torsdag og Søndag var de mest populære på min server). Fikk ofte en 20-100g profit på hver solgte gem. Det som er viktig om du skal holde på med så store kvantiteter er å ha en addon som hjelper deg. Jeg brukte både Quick Auctions 3 og Auctioneer for å håndtere alt jeg holdt på med. Quick Auctions 3 hjalp når jeg skulle poste, da jeg satt opp grupper for hver gemtype og forskjellige glyphs. Så om jeg var den eneste som postet <Gem 1> så postet QA3 <Gem 1> automatisk for xxg over "makspris". Om <Gem 1> lå på 70g og min minstepris var 80g ville den ikke poste <Gem 1>. Auctioneer har også en lignende funksjon kalt "Batch Post" som jeg har begynt å bruke på den nye accounten min. Den funker fint til mitt bruk nå i RAF og levelingsfasen hvor jeg i hovedsak selger grønne ting, enchantmats og cloth. Og har du ikke mye å holde styr på så tror jeg du klarer deg med det, men for Glyphs er QA3 essensiellt. Angående glyphs: Lite vits i å starte nå vil jeg tro. Er ikke lenge til cataclysm og etter min mening ser det ut som inscription blir nedprioritert av blizzard (du kan "lære" glyphs, så du slipper i kjøpe mer enn 1 av hver glyph). Men om du allerede har startet, eller av en eller annen grunn velger å levle inscription kan jeg komme med et par tips: Ikke kjøp ink of the sea på AH. Dette er ekstremt dyrt og du kommer til å tape mye penger på det. Du kan i dalaran bytte inn ink of the sea for alle andre typer inks, så du slipper å kjøpe opp dyre oldworld mats. Uhm, litt kronglete setning, men skal prøve å forklare: Kjøp billige northrend herbs og få en kamerat / guildie til å lage inks ut av det. Dette gir deg flust av IoS til halvparten av hva det selges for på AH. Når du levler Inscription får du en haug med glyphs på kjøpet. Disse skal du selge og tjener ofte inn godt over halvparten av hva du investerte i for å levle inscription. Deretter er du nødt til å kjøpe en haug med glyphbøker på ah, samt gjøre en "daily" som skaffer deg en minor og en major ny glyph. Finnes flere dyptgående guider på nettet om dette. ---- Generelle tips: Skaff deg en Auctioneer og scan AH 1-3 ganger daglig. Dette gjør at du enklere kan få prislista til din server og den funker bedre jo oftere du scanner (1 måned med scanning så har du en rimelig solid database). Auctioneer har også en del søkefunksjoner som forbedres etterhvert som du scanner. Du kan snappe opp tilbud (feks at noen poster 30 stacks med runecloth til 25% av markedsverdi, så kjøper du de og selger til 100% (i beste fall) ), søke etter ting som blir mer verdifulle av å disenchantes også videre.. Selg alt av skrot du kommer over. Dette er veldig viktig når du levler i alle fall. Cloth kan gi deg en god startkapital til å spekulere på AH med, og diverse andre drops hjelper på. I høyere levels så kan det være veldig gunstig å plukke opp grå-items, da disse starter å være verdt noe. Ofte kan du tjene flere hundre gull på en full bag med gråitems i lvl 70-80. Om du er ny eller sliter litt med penger så anbefales det å starte med en gather profession. Herbalism og Mining er de mest profitable, men er litt vrient å kombinere. Mange velger ofte da Mining / skinning eller Herbalism / skinning. Selg alt som du skaffer her på AH (finn ut om ores selges dyrere enn bars, f.eks). Skaff deg en bank alt. Er mange som tror dette bare er for folk som allerede har en rimelig solid inntekt, men dette sparer deg flere turer til Stormwind / Orgrimmar. Om du har vært i f.eks Stormpeaks og herbet så slipper du å stikke til SW for å selge, send hele sullamitten til banken din og du er klar til å kjøre på. Dette gjelder selvsagt også for cloth / grønnitems du skaffer når du quester. ---------- Oi, ble visst litt langt. Veldig rotete ble det også. Håper noen får noe ut av det i alle fall. Har forøvrigt skaffet meg 1000g på å levle 2 level 60's. Dette er i det aller minste laget om man levler vanlig, men til å levle med RAF og kjøre mye dungeons (og uten gatherprofs) så synes jeg det er helt greit. 2 Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Tjente 17 000 gold mens jeg levlet roguen, dette ved å selge vendor pets på AH. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Kan gi et tips: Når jeg levler selger jeg ALT som kan selges for penger til bankeren min for å selge på AH. Noen ting er f.eks copper ore/bar, forskjellige herbs, forskjellige leather, linen cloth, wool cloth, small egg, all type meat, all mulig tradegoods, osv. Det er masse som selger på AH, og du kommer mange ganger til å plukke opp ting som Moss Agate, Aquamarine, grønne BOE items ( selger for 1-2g per på serveren min ), boe blåe items ( noen selger for 300g per ) osv. Det er så utrolig masse å hente på å levle 1-60 som ikke alle vet om. Det er uansett veldig greit å ha en alt som står i en capitol city som kan fly fram og tilbake fra AH til mailbox. Jeg har f.eks en lvl 1 banker som har 4x 16 slot bagger, fordi jeg ikke trenger mye mer. Jeg starta med 40s og tjente meg raskt opp til 50g, og så videre til 3,3k som jeg har den dag i dag! ( Helt sant ) Og jeg begynte for ca 2 eller 3 uker siden. :!: Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Et annet tips som mange ikke tror på, er at visse grå items selger greit på AH. Hovedsaklig hatter. F.eks. Crochet Hat. Jeg har klart å selge den for mellom 20 og 100g flere ganger. Hvorfor den selger, vet jeg ikke, kan være fordi den er jævlig kul, eller fordi folk er jævlig dumme, men den selger. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Må nesten se på prisene mine på serveren når den kommer opp. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Sånne ting funker enda bedre på RP servere. Om du har litt tid til overs så selger ett fullt TUX sett for alt mellom 20-200g Lenke til kommentar
Romis Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Kunne ønske jeg starta på en RP server. Liker RP veldig mye, men samtidig liker jeg raiding veldig mye. Er det balansert på RP servere av de tingene? Jeg vil jo utnytte RP'en fullt ut, men ikke hvis det er 9 åringer som ikke kan skrive Engelsk der. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Når jeg spilte på Defias Brotherhood så var det ikke veldig åpenbart at det var RP server for å si det sånn. Merka det litt på at enkelte ting (som tux, og twill etc) solgte, men utenom organiserte RP events satt opp av de største guilder så føltes det som en helt vanlig PvP server. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kunne ønske jeg starta på en RP server. Liker RP veldig mye, men samtidig liker jeg raiding veldig mye. Er det balansert på RP servere av de tingene? Jeg vil jo utnytte RP'en fullt ut, men ikke hvis det er 9 åringer som ikke kan skrive Engelsk der. Jeg anbefaler sterkt Argent Dawn som RP-server. Bare hold deg unna Goldshire, så treffer du ikke på så mange 9åringer som ikke kan skrive engelsk. Argent Dawn er også veldig suksessfull PvE-wise. En del gode raidguilds, etter det jeg har erfart. Du kan lese mer om AD her, og her finner du forumet. Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Back on topic.. Da jeg for vel et år og noen måneder siden startet å spille WoW fikk jeg det for meg at jeg skulle levle alle våpentypene jeg kunne bruke på horde warrior'en min (level 20-30 eller så på det tidspunktet) og fant ut at Zor'am Strand (sp?) var et greit sted å gjøre dette på siden det ligger en horde camp med flight der. Etter å ha drept et passe antall mobs så oppdaget jeg at bag'ene var full av diverse tekst sider (quest ting) og tenkte at det kanskje kunne være verdt å prøve å selge dem på auksjon. Sjekket et par av dem først for å se prisnivået på AH og lo-and-behold de gikk for 70 sølv til 3 gull per stykk. Det ble en del turer tilbake til Zor'am for refill av sider - glemte helt våpen levlingen :!: - og endte opp med omtrent 300 gull på en uke eller to med salg på AH med bare disse sidene. Ikke lange farmingen bak - måtte strekke det ut over tid siden jeg hadde mange av hvert sidenummer. Oppdaget at det var enkelte som solgte bedre enn andre og da jeg prøvde med 15 gull for et par av disse som buyout så gikk de også på få timer. Tenkte å selge komplette sett også - men var så fersk i gamet at jeg ikke var klar over hvordan trade chat funket. :!: Planla å teste dette i Stranglethorn også men skiftet server før jeg kom så langt, så aner ikke om de ville solgt like bra. Er vel mye avhengig av server også. Vashj US var low/medium pop på den tiden, så jeg antar at det burde funke bra. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 De tekstsidene du snakker om er del av en større quest i Stranglethorn Vale. Det er en level 40 (eller, du får den vel i lvl 30, men questen er gyldig til langt opp i levlene) quest du får ved nordkysten i stv sammen med Raptor, Tiger og Panther mastery questene. I questen skal du hjelpe en kar med å samle sammen en del sider av en bok han har mistet. Om du sjekker på f.eks Wowhead så er det en komplett liste over hvilke sider som trengs for å fullføre questen. Grunnen til at dette selger så bra er fordi A: Om man samler sammen alle sidene så er det fort en eller to levler kun fra de questene. B: Dropraten er noe varierende da man kan teoretisk ende opp med 50 eksemplarer av page 8 C: De aller fleste har en eller flere karakterer på høyere level og har derfor råd til det, samt at de vet hvor langdryg questen kan være. Tror ikke server har så veldig mye å si på det, og teoretisk så kunne det funket å samlet opp haugevis til Cataclysm (Mange vil nok starte nye karakterer da). Probelmet er at mange av questene blir omgjort og / eller fjernet. Lenke til kommentar
Heseblesen Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Jepp, stemmer det. Var klar over disse sidene i StV fra tiden jeg levlet main i det området, og som du sier var det en sann prøvelse å finne de siste sidene så ikke rart at enkelte kan selge bra. De som dropper på Zoram var færre i settet hvis jeg ikke husker helt feil. Mener jeg samlet 8 komplette sett utenom de jeg solgte på AH - sendte 4 sett til mine andre karakterer samt 4 til karakterene til en venn. Quest'et for disse sidene plukkes opp like utenfor Splintertree Post i Ashenvale hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
Colado Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hmm, farma til parrot pet en stund siden, har 5+ av alle sidene i en GB, aldri prøvd selle de. Må prøves. Lenke til kommentar
Grizzler Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg bruker Quick Auctions 3 og bruker inscription til å tjene penger med. Har ALLTID en av hver glyph på ah (når en blir solgt så replacer jeg den), og hver dag så har jeg mange sider med solgte glyphs i postkassen min. Men det er nok slutt på å tjene penger på glyphs nå i expansion siden alle lærer en glyph og du trenger ikke å kjøpe ny for å bytte den ut... Så de gjør inscription enda mer ubrukelig. Lenke til kommentar
Zt Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg tjener gold på fish feast. Kikker innom AH for billig fisk og gjør det om til feast. Har vel tjent rundt 15k på litt over en uke. Hender også at jeg plukker opp billige feast stacks for å selge de med høyere pris. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Synes de har sunket så jævlig at det nesten lønnes å kjøpe selve fish feast(20) istedenfor å lage det. Lenke til kommentar
Zt Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Har som oftest en 20-50g profit per stack, men noen ganger går de for latterlig lite. Er en grei inntekt i tilegg til questing/daily/*andre ting* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå