Gå til innhold

Problemer med korrupte filer (CRC)

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden fått en del korrupte filer på pc'en. Detter skjer på begge diskene (se hw) Dette merker jeg spesielt når jeg reinstaller wc3, legger inn FTF. Når jeg kommer til 300 patchen får jeg en error om at war3.mpq (tror det var det den het, den største fila i wc3 mappa) er korrupt, dette skjer hver gang uansett OS. Jeg har imidlertid unngått dette problemet med wc3 vet at jeg har installert FTF og så kopiert wc3 mappa (som da altså er oppdatert) og overskrivi filene i min egen wc3 mappe.

ingen av Filmene mine er korrupte, det er bare store filer som jeg får CRC error på som feks 3dmark03.exe større komprimerte filer (zip/rar) og store .bin filer. Det er også KUN den store fila i wc3 jeg får CRC error på når det gjelder spill. Ingen av de andre spilla får jeg error på (har de fleste av de nyere spilla)

Jeg har seff kjørt grundig scandisk/chkdsk på begge diskene uten å finne noen feil.

Det jeg også lurer på er om dette problemet er relevant i forhold til wc3 problemene jeg har her .

Trenger virkelig hjelp med dette problemer, vet ikke hva som er feil, og dette problemet var ikke der for 1 år siden (har kun byttet 3d kort og brenner)

Hw:

Abit Kt7a Via KT133a

t-bird 1.4 ghz

512 SD-ram

Cnet Pro200

WD 40gb 7200rpm

WD 80gb 5400rpm (filmer og sånt)

Asus 40x/24x/48x

Actima 10x DVD

Sapphire Radeon 9500PRO

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt en pass (har ikke tid til å kjøre en full test akuratt nå) og fikk 2 errors på channel 1. Error i test 1 og 6. det stod også minneadresse og 206.1mb. Vil dette si at Det er Rambrikka i slot 1 som er ødelagt?

Ram'en er satt opp slik:

0: 128mb

1: 128mb

2: 256mb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...